söndag 16 november 2008

Men herregud, Måndag!

IGEN! jag fattar bara inte.
Ja, telia har fortfarande inte fixat varken telefon eller internet än, jag tror jag ringer själv i eftermiddag, misstänker att jag kan vara lite mer på än min älskade Jonas. För nu har vi väntat i 3 veckor på internet å telefon..! Dom är så efterblivna, har dessutom asmycket bilder att lägga in från massa hundbus, 30års fester, mormors 75års kalas osv.
nova var med å sprang mest runt å viftade på svansen, hon vet hur hon ska få folk att tycka hon är söt å låta henne sitta i knät å mysa, haha. hon tillbringade inte många minuter på golvet inte..!!
Dessutom massa bilder från morgonen med den första riktiga snön, mina galna hundar (utom Buddha som är iväg å träffar småtjejer) å Jonas, rikigt söta. :)

Var på APT heldag i fredags, så då kunde jag ju inte skriva nåt alls.
Sen i lördags, hela dagen hos mormor med massa släktingar å MASSA mat, MUMS!!
Mormors köttbullar äger, så är det bara..!
Sen hem å mysa lite i soffan innan vi åkte till Jonas syster för buzz å singstar, också kul, om inte jonas var en sån dålig förlorare..!!! ;) haha. Så tillslut åkte vi hem för jag stod inte ut med surisen längre. :)

Söndagen så var jag iväg med mamma å lät alla hundar leka å springa lösa, fick någon bild där också faktiskt. så nu när jag kommer ihåg kameran, så finns det inget internet istället..!!
alltid ska det vara nåt. ;)

eftersom det är måndag, så är det ju även ny vecka.. vecka 26 nu..!!

Du är på dag 176 av 280. (62,9%).
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 0 fulla dagar (v25+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 1 mar 2009
Du har 104 dagar kvar till förlossning.

Vecka 26 - 17 nov - 23 nov 2008
Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i t.ex vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna, om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln.
Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Inga kommentarer: