söndag 2 november 2008

Måååååndag

jajjemen, måndag igen. Ska börja uppdatera oftare, men det får bli när internet kommer in hemma, nu i veckan borde det komma, i slutet antagligen. :) har knäppt magbild från förra veckan också, men kan som sagt inte lägga in någon eftersom det itne fins internet. :)

Såå. I helgen. har flyttat ut och städat ur Jonas lägenhet, så nu är vi sambos på heltid. :) vilket vi firade igår med att gå å lägga oss ungefär 21.15... haha, vi var helt slut, för vi var ut i lördags. Och sen packa det sista och städa ur allt på söndagen. Jag var mest trött eftersom jag skjutsade hem magda å Jocke på natten, Jonas pga bakfyllan skulle jag tro..! Men det var riktigt skoj iaf! Asbra musik på mittis för en gångs skull. men mina fötter var glada när vi kom hem, dom gånger jag gått i högklackat är lätträknade, men i lördags skulle jag promt med. Och dansa. Och gravid. Härliga märken jag hade på fötterna när jag väl lyckades få av mej skorna..! Fast de e klart, jag behövde magdas hjälp för att ens få på mej dom från början också, haha.. ;) När vi kom på förfest så sa jag att jag vägrade ta av mej skorna, för de va ju inte säkert jag kunde få på mej dom igen. ;) de gick så bra så.
Sen en sak bara. ORKA vissa människor. "Du dricker väl inte ikväll??" Jo, naturligtvis, jag går ut, gravid så att alla ser det, å super. pinsamt! dessutom har jag nolltolerans på alkohol å grviditet. men sj'lv grejen. att dom ena orkar säga det..! "snälla, drick inte med bäbisen i magen, för min skull" ockay, helt okända människa, för din skull då, inte för bäbisens... IDIOT. Nu vet jag inte hur väl jag formulerat mej här, men bara för att det itne ska bli nå missförstånd: jag dricker alltså INTE. inte en enda mun.
Men fulla människor kan man ju inte räkna med att få så smarta komentarer från. tex: "är du med barn?" "Ja" "Det syns" jaha, men dåså, varför frågade du då? Speciellt med tanke på att jag visste att hon visste redan, för jag såg att en annan tjej sade det till henne typ 15 min innan. Men men, det är ju smällar man får ta när man går ut :) Kul som tusan iaf..!

Ska ha medarbetarsamtal idag. Ilagt 2 timmar för det..!! vad tusan ska jag prata med en arbetsledare om i 2 timmar??! jaja, det får man väl se. :)

Går in i vecka 24 idag! så kul. :) ska till Barnmorskan på fredag, längtar, får förhoppningsvis lyssna på hjärtljuden igen. :) ska bli så kul. Lääängtar. Synda tt Jonas missar det, men men. han jobbar. Å om han skulle kunna följa med så behövde jag ta en tid då jag jobbar, och jag kan ju tyvärr inte låta Jonas gå själv, haha. ;) lite meningslöst lixom. ;) haha.

Du är på dag 162 av 280. (57,9%).
Du är i vecka 24.
Du har gått 23 fulla veckor och 0 fulla dagar (v23+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 1 mar 2009
Du har 118 dagar kvar till förlossning.

Vecka 24 - 3 nov - 9 nov 2008
Kroppen: Man kan känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, sk. förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.
Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 cm långt, barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.

Förresten... I tisdags, den 29, då började jag känna sparkar..!! Sen dess har jag känt varje dag. :) bara på insidan, men det är myyysigt. fast Jonas är lite avundsjuk eftersom han inte får känna nåt än. :)

2 kommentarer:

skystar_89 sa...

du vet väl att det inte är bra att vistas i miljöer med hög musik för gravida kvinnor, inte bra för bebis..
min bm avrådde mig från allt sådant...o med tanke på att du skrev att du dansade så var du antagligen mitt uppi musiken...
bara en tanke...

Jessica sa...

hejsan! tack för att du säger det, men jag frågade min BM och hon sa att det inte var någon fara. Det är inte alla ljud som kommer in än, och så länge jag själv inte tyckte det var nå farligt så skulle det itne vara skadligt för bäbisen heller sade hon. :)