torsdag 18 december 2008

Orka...



Mmm, tur att man hade ledig dag idag så man fick vara sjuk..! kunde typ inte sova nåt alls i natt, har haft asont i ett ben (kan man ha foglossning i ett ben?? jag har haft ont i ett be till å från i typ 10 veckor, men i natt så kunde jag inte ens röra mej utan att vakna av smärtan), täppt i näsa, asont i halsen å feber. kl 5 i morse låg jag i ett bad å drack mjölk å åt alvedon.


rastade hundarna på förmiddagen, sen kom mamma på eftermiddagen å hjälpte mej rasta dom och hjälpte mej bada skalman å buddha, dom luktade inte gott å jag får så ont i ryggen av att stå hukad vid badkaret numera. Annars överlever jag, men idag pallade jag bara inte..! (det tar bara någon minut per hund) och dom behövde verkligen ett bad. men nu luktar dom gott iaf. :) klippte kinesklor igår så dom var klara också. :) bara Nova som behöver en dusch å en uppfrächning i pälsen, får se om jag orkar de i morgon, jobbar bara förmiddag.


Nu ska jag väl försöka sova eftersom jag ska kliva upp vid 6..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tror inte man får foglossning i ett ben;)) Det får man ju i fogarna i bäckenet. Däremot får man ischias i ett ben. Inte kul!

Anonym sa...

Oftast får man både foglossning o ischias. Då fogarna "rör" på sig och inte är stabila så hamnar nerver i kläm, som går ned i benet och då känns det ända ner i benen. Hadde världens problem nu då jag var gravid m Mira. Börjar väl bli gammal ;)) Gick till sjukgymnasten o fick akupungtur. Skönt!

Stackars lilla Bubben, fryser om kulorna =)) Inte lätt o vara så naken!

Anonym sa...

Ha,haa hur stavar jag? heter nog Punktur!