söndag 4 januari 2009

Måndag och vecka 33!

Ja, idasg är det måndag igen. Som jag nog skrivewr dom flesta måndagar, tiden går så fort..! Ska försöka fatta alla papper hos försäkringskassan idag å fylla i allt å hoppas att allt blir rätt å att jag kommer få mamma penning utan krångel. *hoppas hoppas* är mer nervös över försäkringskassan än över själva graviditeten å allt det..!

Du är på dag 225 av 280. (80,4%).
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 0 fulla dagar (v32+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 1 mar 2009
Du har 55 dagar kvar till förlossning.

Vecka 33 - 5 jan - 11 jan 2009
Kroppen: De sista två månaderna besöker du vanligtvis MVC varannan vecka. På MVC mäter man barnets tillväxttakt. Vid den här tidpunkten är normalkurvan för symfys-fundusmåttet runt 31, men det är främst sin egen kurva man ska gå efter
.Barnet: Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning. Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt. 3-4% förblir kvar i sätesställning.

Gissa om min bäbis ligger med rumpan neråt?? jajjemen..!!

Ska få Jonas att knäppa nå bilder på magen i eftermiddag. :) så det kommer väl in under kvällen, speciellt om det fortsätter vara så här kallt! mina småhundar tycker INTE om att vara ute nu. just nu är det -24
Men det blir nog så här kallt idag iaf, så jag funderar på att duscha småhundarna (Skalman å Buddha tar ju någon minut var, Nova är det som tar tid) å sen tvätta alla hundfället å lägga fram rena fräscha. Igen. Tycker dom börjar lukta hund, blä. haha. Dom ska lukta sköljmedel. :) Får se om jag orkar. Även kloklippning ska det bli.

Ingen kö just nu faktiskt. Sköööönt. Nu ska jag kolla på försäkringskassans sida lite..!!

Inga kommentarer: