onsdag 21 januari 2009

Sista dagen...

Idag är sista dagen jag är sjukskriven. sen jobbar jag 2 dagar, sen ledig helg å sen jobbar jag som vanligt igen. fattar inte hur jag ska orka, jag är så sjukt trött hela tiden nu..! det har bara kommit dom sista dagarna..!
I förrgår somnade jag vid 23-tiden, var upp å kissade några gånger men slocknade direkt igen när jag lade mej, sov till ca 9-9.30 tiden, klev upp, lade mej att vila mellan 12.30-14.30 å sen igen 17-18. å därimellan gjorde jag typ ingenting..!! kollade på tv. Vet tvätt å stoppade undan (å då hjälpte Jonas mej med att stoppa undan dessutom). Hade tokont i huvudet så jag mådde illa, alvedon hjälpte inte¨å jag blev svettig av att sitta på sängen i vika kläder..!!! Helskumt.

Iaf.. mina hundar hade en toktråkig dag alltså..! men dom fick busa i köket, kastade ut alla leksaker åt dom å sen fick dom varsitt tuggben osv.

Jag tog orken till mig å duschade Buddha å skura i köket eftersom Jonas kompis Kalle skulle komma förbi. Sen satte jag mig å skulle göra äppelpaj, smulpaj, det tar ju vanligtvis inte många minuter, jag blev toksugen på det och alla sakerna fanns hemma, även vaniljsåsen, men jag fick ställa in "smeten" i kylskåpet för jag var så varm om händerna så margarinet smälte när jag försökte få form på den..!!

Men men... tillslut så fick jag till den, matade å rastade hundarna, bytte om till pyjamas (ja, jag är SÅ social mot folk som är här..!!!) sen fikade vi. Pajen blev god, men skulle haft liiiite mer kanel..!!

men gick ner ändå..!! Dessutom har vi diskmaskin, så man behöver inte diska upp skiten efter sej heller. :D haha.

Nä, detta var ett väldigt klagoinlägg faktiskt. Men jag är faktiskt helst sjukt trött..! Skulle lätt kunna gå å lägga mej igen nu..! men ska iaf gå iväg med Buddha å Skalman så jag kan släppa dom här borta så Skalman får springa av sej lite.

Jonas är dessutom världens snällaste. :) bara i allmänhet lixom. <3
Även fast han jobbade igår å jag bara låg hemma å inte hade gjort nåt alls så lagade han maten dessutom. :) Chili con carne, det är så tokgott..!
Ska ställe mig någon dag å toklaga mat å lägga i frysen, typ lasange, spagetti å köttfärsås osv i portionsförpackningar tills bäbis kommer. Så att OM man är totaltrött så får man iaf i sig riktig mat, inte bara snabbmakaroner å korv lixom.

Ska förresten äta prinskorv å bandspagetti idag, tokgott..! Nu ska jag ligga i 5 min innan jag går å leker med hundarna..!



Min fina kärlek å Nova på isen...

Inga kommentarer: