måndag 2 februari 2009

Måndag..



Idag är det måndag.. Lilla Tuva har sovit bra hela natten, i morgon kommer BVC tanten på hembesök för att väga henne, hon går ju så sakta upp i vikt..! för tillfället ligger hon i pappas famn och sover. hon är så fin, fattar inte hur någon så underbar kan bli till! att vi har kunnat göra nåt så perfekt.


nu till mindre roliga saker... Skalman ligger för tillfället på vetrinärkliniken i ljusdal, han är jättesjuk, munnen är sönderfräten på han som att han fått i sig nåt frätande men vi vet inte vad. han ska ligga över natten med dropp å saker så får vi se hur det blir, dom sa att det inte såg så bra ut...... :( Jag vet inte vad jag ska ta mej till, bara gråter när jag tänker på han. Hoppas han inte har ont iaf. Jag fattar inte vad han kan ha fått i sig, för inga andra hundar är dåliga, han har inte varit ensam å nå farliga medel finns inte framme. Bilden är knäppt idag, ni som vet hur han ser ut ser vad kantig han blivit av diarrén osv. Som för övrigt var blodblandad. han var helt apatisk, brydde sig inte alls om mig, inte om Jonas (som är hans favorit annars) å när dom andra hundarna ville leka så fräste han till vilket ALDRIG har hänt förut.

När mamma kom för att hämta han så reste han sig inte ens för att hälsa, å då har han inte träffat henne på över en vecka. (mamma åkte med honom så jag skulle slippa släpa iväg med lillan nu när det är runt -20)

Dom ska ringa om det händer nåt i natt, tur att man känner dom så att dom ringer å ger raka svar, inget daltande med mig, dom vet att jag hatar det å vill veta exakt vad som händer å vad dom verkligen tycker. Om dom inte ringer i natt så ska jag ringa i morgon kl 8 å höra.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Nu vaknade lilla Tuva, matning å på med pyjamas..!

Håll tummarna för min Skalis.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nemen usch! Stackars skalman ;(( Hopplöst då man inte vet vad han har fått i sig. Hadde kanske varit lättare att behandla då, fast dom brukar ju vara duktiga o veta vad dom ska göra! Åhhh, jag blir ju alldeles sjuk då jag ser lilla Tuva! Tänk om man kunde vrida tillbaka klockan lite, är ju en så mysig period, fast eg är det roligare då dom blir lite äldre. Känner jag igen filten eller inbildar jag mig bara ;))

Emma sa...

Hoppas att det inte är nåt farligt, utan att han snart blir bra igen.

Anonym sa...

Alltid kul då man köper nått som kommer till användning ;))