tisdag 17 februari 2009

Våran lilla Tuva...

Jag undrar när man kan se vilken hand barnet kommer använda? Alltså, om det kommer bli höger eller vänsterhänt? För idag hände en rolig grej, vi låg i sängen å myste alla 3, och Tuva låg i mitten naturligtvis och kollade. Hon flaxade lite med händerna, så jag stoppade dit mitt finger, då tog hon tag i det och förde det till sin mun och stoppade in det å bet/sög lite på det..! Så gulligt! Hon tog det med vänster hand. Lite senare gjorde hon samma sak, å Jonas är ju vänsterhänt.. :) det såg bara så gulligt ut, hon låg och kollade i taket och såg ut att fundera över hela världen ungefär, tar mitt finger och för det sakta till munnen och stoppar in det, och ser fortfarande lika fundersam ut. :) Lilla söta piga då..!

1 kommentar:

Anonym sa...

alla BM verkar ge olika info :)

jag ska sluta amma dagtid till att börja med. och då är jag tvungen att handmjölka på dan för att "släppa på trycket" och den mjölken fryser jag in i iskuber. De rekommenderar att man sen när man börjar med smakportioner ska blanda ut med bröstmjölk, så jag sparar till de. Men som de ser ut nu ammar jag bar ca 2 ggr per dygn. Kommer nog sluta amma helt snart.. mjölken kommer sluta tror ja.

Hur går de för dig och din mjölkpumpning?? :)