måndag 2 mars 2009

Special Sök

Ja, idag har man strulat på lite. Har äntligen dammsugit bilen, det har behövts ett tag!, jag gjorde det medans Jonas satte in mina jeppegrindar i volvon! Jättebra blev det, nu är det 2 grindar bak i kombin med skilevägg i mellan!



Trey å jag har gjort nåt spännande idag! Vi började en kurs i special sök! Jonas och Tuva följde med och kollade, väldigt snällt eftersom det faktiskt inte är så intressant för Jonas. Han sökte the i burkar som man flyttade med hjälp av en ställning medans dom stod på ett bord... Typ.. haha. Om ni går in på Caritas hemsida och kollar på bilder där så finns det bilder från andra special sök kurser hon haft så ser ni själva saken dom letar i.. Tok kul iaf! Trey tyckte det också. Men han tyckte det var lite otäckt när Carita använde min klicker eftersom det blev så högt i själva ställningen och han tycker ju inte om starka ljud. Men vi tog en klicker som hade lägre ton så funkade det bra. :) Innan vi åkte hem så tog han rätt på engång 2 gånger på raken och det var första tillfället, Carita sa att han var jätteduktig :D *stolt*



Nu ska jag och Tuva kolla på Scrubs för hon vill ändå inte sova även fast hon ätit jättemycket.

Ganska dålig bild från mys i soffan i linsjön.

1 kommentar:

Emma sa...

hoppas allt går bra med kursen, undra vad mina hundar skulle tyckt om det?
men du har ju en duktig hund som alltid kommer på inkallning, för det gör inte mina så det är något man får träna på ofta. men det är inte alltid så mkt folk och andra hundar när man bor på landet. mem men lyckas ju ibland, och de börjar bli bättre och bättre:D