söndag 24 maj 2009

Tuvas dop

Nu har jag fått bilder från dopet som jag ska beställa! och även visa här då...

Tuva Lena Jessica Holmgren
Döpt den 17 Maj
i Borgsjö Kyrka


Jag och mamma var dit på morgonen för att duka. Hade 4 av dessa ljus på bordet där allt fika skulle stå, mamma snurrade dit lite björk kvistar (som jag var och hmätade sent på kvällen med 2 hundar, gissa smidigheten med en hink, massa kvistar och 2 hanhundar som vill skvätta på allt??)
Här är dukningen. Borden är placerade i ett T.

Tårtorna jag gjorde, hade inga tårtfat när jag gjorde dom och sen fick jag inte över dom utan att dom gick sönder, så dom fick serveras på mina tallrikar!!

Dessa hade jag också på fikabordet, det ligger björk löv i vatten under babyrosa ljus. Var mycket snyggare i verkligheten då man såg färgerna mycket bättre..!


Blommor som var utställda på borden, 3 buketter med björklöv i där också...

Björklöv runt ljus stakarna med babyrosa ljus.

Björklöv överallt, vita servetter med gröna löv på och tur nog så var det grön kant på porslinet i församlingshemmet..! Man har tur ibland..

Borden från andra hållet. Synd att stolarna inte var finare. :(


Vi 3...

Prästen läser. Tror det finns typ 3 kort där jag är med, annars så hamnade jag bakom pelaren hela tiden, haha!!


Tuvas kusin Gustav häller upp vattnet. 2 av hans andra kusiner tände hennes ljus, men det verkar det inte finnas någon bild på.

Efter cermonin.


Vi tre..


Allihopa


Vi tre.


Vi tre ute i solen. Solen i ögonen, typiskt!! Men men. Tuva var så söt där, hon sover. Men vi kisade så mycket så det var ju tråkigt. :(


Vi tre ute.


Gäster på väg in i församlingshuset.


Tuvas kusiner öppnar paketen.

Tuvas kusiner öppnar paketen.


Min brorsdotter Tindra och Jonas systerson Gustav körde hårt på pianot!





Så där, det var vårt dop. :) Det var jättefint, jag är så nöjd! Och det var roligt att alla vi bjöd kunde komma! Synd att jag totalt glömde knäppa kort bara :( Men annars var allt toppen!

1 kommentar:

erika sa...

Vilket fint dop er lilla prinsessa fick :-)