onsdag 19 augusti 2009

Onsdag med sol och kyla :)


Idag är det sånt där härligt underbart höstväder, solen lyser från en molnfri himmel och det är kyligt, kan inte bli bättre när man vill vara ute! Jag vaknade vid 6 med Tuva, då var det 4grader ute, men solen lyste redan då! klockan 8 gick jag och mamma iväg runt forsön, även fast det var härligt kyligt (kanske 7-10grader, var 6 när jag gick) så svettades jag som tusan pga förkylningen.
Önskar att den kunde ge med sej!!
Men när det är sånt här väder kan jag inte sitta inne hela dagarna, Tuva är också snorig men börjar bli bättre, hon har inte vaknat alls i natt för att hon blivit täppt. Dessutom så tror jag inte att frisk luft skadar en förkylning ;) haha.
Igår var det träning på brukshundklubben, Trey var riktigt på G, måste verkligen komma på nåt nytt att lära han..!! rutan kanske? Har bara inte en aning om hur man gör..
Skalman därimot var inte på G, han ville busa. enbart busa. Kunde inte konsentrera sej alls, men men, dom kan ju inte vara på topp alla dagar heller! Han fick busa av sej med sin kullbror och kineserna senare, haha. Buddha var det ingen idé att försöka träna, mamma var också där med sin löptik, går inte att ta ner Buddha på plan då och tro att han ska göra nåt. Han skrek ju för att hon satt i bilen breved ;) haha. Han är bara liiiiiite kär i Luvan just nu ;) knäppisen.
Jag hade kameran med, men tror ni jag knäppte nåt?? nepp. Men en annan kanske gjorde, får se om hon lägger ut bilderna på facebook, då kan jag nog få åt mej en bild på Trey iaf. :)
Nä, nu ska jag plocka lite så vi kan fara iväg med någon låda idag när vi ändå ska dit och läsa av elmätaren.

Inga kommentarer: