torsdag 1 oktober 2009

Gunga, minisjung, fika och städning

Ja, när jag gick iväg mot babysången så kom jag inte iväg i så god tid som jag hade hoppats så de blev ingen promenad. men jag och Tuva gick till lekparken och gungade lite, hon skrattade som tusan och försökte samtidigt kolla på mannen på åkgräsklipparen som åkte bakom hennes rygg. Gullunge!!





Minisjung var jätteskoj, Tuva tyckte det också, haha ;) Hon skulle kastas och flygas osv osv, så hon var nöjd! (Oliver och Tuva på bilden) Men hon var trött på slutet, så vi gick för att fika/äta lunch med Emma. Gott! Fick just reda på att man fick vara kvar och leka ända till klockan 13, de visste inte jag, haha. Men då vet jag de nästa torsdag, då får jag ta med lunch till snorungen min!!


Sen gick vi hem, Tuva åt lunch och jag började städa. Städat överallt nu, badrum, vädrat, torkat alla ytor och plockat undan, dammsugit och torkat. (som vanligt hahaha) så nu är de rent, fräscht och härlig luft igen!!

Nu ska jag sticka, ska hinna med lite mer idag. som att snickra dit dom sista brädorna på hundgården, riva det sista lilla växtligheten vid huset, duscha 2 hundar, men promenad osv osv osv. Så de är skönt ikväll när man ska slappna av att allt är städat!!!

(mobilbilder, kameran är ju utlånad)

6 kommentarer:

madde sa...

hejsan!
nej jag har för mig att det är 1-2 timmar före träning och direkt efter man ska äta. iaf enligt gi ska man äta kolhydrater efter träning för att ge musklerna energi hehe. Jo nu när man kommit in i förskolerutinen äter man ju frukost, lunch, middag och två mellis så de e ju bra haa. plus mer motion ;)

hur går det för dig då? hur mkt har du lyckats gått ner?

madde sa...

ja fast alla äter ju något direkt efter träning.. typ banan eller gainomax eller va de heter.. de e ju kolhydratrika vilket ger energi så något bra måste de vara. Man måste bygga muskler också och inte bara förlora fett. Jag vill bli fastare och starkare i ben och armar så jag måste träna också hehe!

aha okej, men minus 10 e iaf skitbra ändå :) Jag har 15 att gå ner för att vara nöjd.. elle rja nu äre väl typ 12-13 men ändå... en ganska bra bit kvar men det ska gå eller hur? ;)

Elin sa...

Du lyckades få med Oliver på en bild! Dom är såå söta tuva och han ;-)

Nypan sa...

Helvete va du håller igång o donar o grejjar, får ju nästan lite dåligt samvete över hur lite jag åstadkommer här hemma =/

Svar: Åfyfan jobbigt att de blev så med vikten =/ Men 10 kg än så länge är ju kanon, va lite bestämd så är du snart nere på målvikten :)

Anonym sa...

Hej! Roligt att träffa och se dig idag =)de var ju ett tag sen. /Catrine

madde sa...

23 kilo? hur jävla liten ska du bli :O haha