söndag 20 december 2009

Ännu mera bakning..!

Idag har de äntligen varit varmt ute!! De är inte skoj att ha -28, man blir ganska så låst!! Jag och hundarna vill helt enkelt inte vara ute, och för Tuva är de absolut inte hälsosamt att vara ute! Nu idag har de varit mellan 6-10 grader, helt okay med andra ord! Det har snöat igen, härligt! Igår så bytte jag till mina och jonas sängkläder med tomtar på, juligt och mysigt :)

Nästan allt julbak är över nu, för någon dag sedan gjorde jag kärleksmums, kladdkaka % ischoklad. Försökte mej även på knäck som blev helt rinniga. Men idag så kokade jag dom hårdare, så nu är dom riktigt hårda! Även en kladdkaka (den ligger delad i påsar på bilden, ska in i frysen), och sockerkaka bakade jag idag, och så snodde jag ihop lite kokostoppar också. I morgon ska vi ta tag i att baka lussebullarna!! Sen ska de även hinnas med pepparkakor & rulla köttbullar, vi får se hur allt går!!



I morgon ska jag och Tuva åka pulka och ut och gå en sväng med vagnen om vädret är okay, hoppas verkligen det! Att de inte blir tok kallt alltså. Det skulle bli kallare igen.

Måste även ringa vetrinären, Nova tappar päls på ena sidan. Jag som ser henne varje dag ser det inte, men magda sade att hon hade tappat typ 4ggr så mycket som sist hon såg henne, så vi måste ringa i morgon!! undrar vad de är, hon kliar sig inte, är inte irriterad, inga loppor eller löss, hon är pigg, glad och äter som vanligt. Jag gissar på nåt med hormornerna, får ringa i morgon och boka tid.




Någon som vill gissa??

1 kommentar:

Nypan sa...

Varmt varmt vatten så får du bort knäcken som sitter som berget ;P Bra att dom blev bättre nu :)