fredag 25 december 2009

Julfirandet

Bilderna ligger blandade, då vi firade i 2 dagar! På Julafton kom min pappa, Tuvas morfar, hit på morgonen och öppnade paket med oss, eller med Tuva snarare. Hon som gjorde en så duktig fusköppning förut, öppnade nu ingenting!! Men morfar hjälpte henne, haha. Sen var vi till min mamma och hennes sambo på lunch och öppnade paket, sen eftermiddagen med middag och jultomte hos Jonas syster. Sen idag på juldagen var vi hos min mormor och åt julbord som varje år och öppnade och gav då paket till mina syskon och syskon barn, plus kusinbarnet meja :)


Jag & Tuva hos Tuvas faster


Tuva öppnar peket med morfar, sen hos mamma & Lage. Luvan hjälper till, ser ni det? dom står med vasritt snöre i munnen.


Pappa & Tuva testar den nya hopp ponnyn.


Pappa & Tuva leker med lära-gå bilen/helikotern/blika och låt-grejen. haha. Den hade massor av funktioner!


Allt detta fick Tuva på julafton!! leksaker, kläder och allt man kan tänka sej! Hon har en sådan givmild familj våran lilla strumpa. Lägger ut bilder på det eftersom jag skrev sms med en kompis som ville se vad hon fått :)


Lite fika efter tomten gått. Tuva gillar lussebullar skarpt ;)


min kusin Erika och hennes dotter meja och våran lilla Tuva.


Tuva med en kusin och sen hon och hennes andra kusin i farbror fredrics knä. han var populär!


och paketen hon fick idag då. Tavlan har min underbara kusin Erika målat, visst är den underbar??!

Nä, nu blir de Tv och soffläge för resten av kvällen ;) Hoppas alla hade en lika trevlig och mysig jul som vi hade! Snöade, god mat (trots lite olyckor som att vi tappade glasfatet alla köttbullarna låg i, hehe) trevligt sällskap och massor av mys!

3 kommentarer:

Kicki sa...

Kollade första sidan på min blogg och hittade inte att jag skrivit det där en ända gång. Men de har jag säkert gjort :p

Vi brukar varje morgon sätta på teletubbies i sovrummet på tvn och det tittar han på och är intresserad. Brukar även ha på de ibland i vardagsrummet och om han leker och ser att det är det på tvn så stannar han upp och brukar titta en stund antingen från golvet eller i soffan.

Det är ju inga långa stunder.. 10minuter kanske.. sen springer han runt sen hamnar han framför tvn igen. Svårt att förklara..

Men på morgonen så brukar vi vara kvar i ca 30min iaf så tittar han och busar runt i sängen omvartannat.

erika sa...

Åh vilka fina bilder!!! Lillhjärtat & jag oxå :-)vad många fina julklappar lilla prinsessan fått & vad roligt att du gillade tavlan :-) hoppas den kommer att passa i rummet!

Trevlig fortsättning till er :-)

kramkramkram

Anna - Mamma till Saga & Hundtokig! sa...

Jo, han gjorde ju det! Men bara i ca 1 månad :P Min sheltiepojke Milton gillade honom inte riktigt.. Eller inte gillade, han tyckte att han var konstig och tråkig, haha! Min Milton är lite speciell ser du, alla/allt duger inte åt honom och din snygge Buddah dög visst inte som polare åt herr "jag är för fin för konstiga nakna hundar" haha!

Hehe, ja jag kan bara tänka mig hur mina hundar kommer att hänga efter Saga när hon är stor nog att mata dem! Man lär få ha stenkoll så att inte sheltisarna förvandlas till små knubbisar :)

Kram