onsdag 21 april 2010

BVC & bakning

Var med Tuva på BVC idag, hon blir 15 månader den 25 så vi vägde och mätte. Hon är nu hela 79,2cm lång och väger 11740gram!! Stora tjejen!
Frågade även vad vi ska göra åt att hon bliar sej så mycket, hon har 2 rejäla rivmärken på magen och kliar sej i svanken hela tiden. Vi skulle smörja med hydrokortisonet vi fick hämta ut förut eftersom hon även får torra fläckar som blir alldeles röda, i knävecket och en på ryggen speciellt!
Ett litet skrubbsår på näsan har hon också efter allt bus igår! Magda kom hit, hon hade med sej whippet valparna som jag passade förut, Skalmans mamma och 3 flat valpar på ca 10 veckor! Det finns 2 fina svarta hanar för den som är intresserad!! www.snobollens.se finns det info!
Så Skalman busade järnet och Tuva försökte hålla sej på fötterna :) Skrapsåret fick hon på asfalten när hon skulle skrutta omkring medans mamma tränade sin flat tik i lydnad.

Nu håller jag på att bakar, kanelbullar, mums! Sen är jag sugen på att baka nå mer, ska antagligen baka nå kakor, kanske dom där goda muffinsen som Kicki tipsade om, hellst nå matbröd också. Vi får se hur länge lusten håller i sej! Men inne dag blir de mer eller mindre tror jag!
Skriver sen så får vi se om jag bakade nå mer, just nu jäser bulldegen och Tuva tar sej en liten tupplur :)

1 kommentar:

Kicki sa...

jag lovar att du inte blir besviken om du gör muffinsarna =)