söndag 27 juni 2010

Frösö Zoo

I Lördags natt, närmare bestämt vid 12 tiden på natten, kom jag å Jonas på att vi skulle åka till Frösö Zoo dagen efter. Sagt å gjort, ställde klockan, klev upp och packade extra kläder, lite fika, rastade hundarna (det bästa med att bo i hus, hundgård!!! Behöver aldrig känna stress över kissnödiga hundar!!!) och for iväg. Vi var framme strax efter 10 och vandrade omkring, kollade på djur och busade och lekte tills klockan var över 14. Då hade Tuva klivit upp tidigare än normalt, och inte sovit än plus sett massor av nya saker, så då packade vi oss in i bilen och for hem igen.

Tuva och pappa matar getterna med pellets som fanns att köpa i en aoutomat.
Klappa tigern. Hon skulle känna på alla statyers tänder, hahha.


Mata kameler med gräs, de var en riktig höjdare!!

Det var tokskoj!!


Det är så sjukt, jag har gått djurvård med inriktig djurparksdjur, åkt runt på massor av djurparker i utbildnings syfte, men aldrig till den som var så nära som utanför Östersund!! Men jag förstog snart varför, jag har lite åsikter om deras små hägn mm, men annars var de en helt underbar dag!!!

När vi kom hem grillade vi korv till middag och fick över lite vänner, så vi satt och snackade massa strunt medans Tuva badade i poolen och sprang med gräsklipparen. En helt underbar dag med andra ord!!!!

2 kommentarer:

Viola Rylander sa...

Tjoho, ser ut som ni hade det roligt på zoo =)

Har en liten överraskning i mitt senaste inlägg till er ;)
Kramar

Madde sa...

åh lika klänning som mig :D visst är den underbar? hehe

sv: ja jag vet att det är risk för havandeskapsförgiftning om man har huvudvärk men jag har ex haft det när jag vart och kollat äggvita samma dag och sådär, därför så har jag inte brytt mig om att ringa in ;) dessutom hade jag huvudvärk en dag när jag var till bm och då sa hon att det var vädret som gjorde det... så det verkar inte vara så jäkla allvarligt ändå om du förstår vad jag menar haha.

ja jag längtar till den dagen då jag kan skriva att vi åker in haha... men just nu känns de så jäkla långt bort. Jag tror allvarligt att jag måste bli igångsatt.. fast jag hoppas inte det såklart... jag kommer inte palla gå över 14 dagar haha! Då kommer jag inte orka plugga i augusti heller.. blir för liten tid hemma med ungen haha.

och ja, hur magen ser ut beror ju på mammans kropp och hur ungen ligger och hur mkt man gått upp och så vidare. Jag kan ha alla mina vanliga kläder så det är liksom 10 kg mage, klart den är stor men den är fortfarande "normal" enligt bm och det stör mig att alla envisas med att det är tvillingar då, ja menar jag har väl sett ultraljudet? hahaha jag vet väl bättre än dem haha.. suck :D

men ja, jag hoppas bara de sätter igång snart så att man kan börja nytt kapitel :D hehee
kramis