onsdag 13 april 2011

Måste komma ihåg att ladda kameran...

Har inget batteri i kameran så jag knäpper ju aldrig nå bilder längre! Usch, å jag vill ju ha massa foton på våran prinsessunge!

Tuva var på dagis några timmar idag, dom var ute mest hela tiden, hon satt å gungade gungbräda när jag kom och hämtade henne. Hem och sova en stund, sen ställde vi upp dörren i solen så Tuva var ute och lekte när Jonas kom hem, sen fixade han middag, vi åt (stuvade makaroner å bacon, så sugen jag var!!!) sen ut och promenerade efter gatan med Tuvas älskade nya boll. Sparkade, kastade osv osv. När vi kom hem så var hundarna ute å lekte och Jonas och Tuva tvättade Jonas bil. Så duktig så! Själv hängde jag en tvätt å satte mej i kvällsolen några minuter, skönt! Sen lockade jag Tuva med en dusch innan sängen, sen var hon trött!! Men nu sover hon med sin lilla docka, ior nallen, kossan som är ett måste i sängen, sen måste hon även numera ha en liten hello kitty nalle och sin boll i sängen.

Var ju och shoppade lite i måndags, köpte några leggins, en tunika, en body till bebis, och massa annat också. bla bollen och hello kitty nallen då.

Åt lunch på IKEA, jag var sjukt sugen på kött så jag ville ha kött å strips, å Tuva brukar ju vilja äta samma som mej så jag bad om at få strips till hennes köttbullar, haha, å de var inga problem. Lingondrickan till var en stor hit!


Tog fram 3-hjulingen i tisdags också, den vill hon åka runt på! skoj skoj. men hon trampar inte, man ska skjuta på henne hela tiden. :) Men de kommer nog, om vi ens ska använda den.


För igår så beställde jag denna till prinsessungen, hoppas hon förstår hur hon ska använda den och kan sitta på den!!

1 kommentar:

Kicki sa...

Vi eller jag.. hehe, har också tittat på sån där cykel. Men eftersom Kevin trampar så blir de trehjuling här och sen eventuellt om vi köper en begagnad 12' med stödhjul om han når ner annars sparar vi det till nästa år :)