söndag 17 april 2011

Tveksamt väder...

Igår var de verkligen full fart hela dagen! Gick ut direkt efter frukosten, ville låta Tuva testa springcykeln. Hon fattade inte riktigt å hon både ville p inte ville ungefär. Så vi testade lite och sen ställde vi undan den så länge.
Satte oss i min bil (som för övrigt är så ren så de finns inte ord, tillåmed putsade fönstren på insidan när jag städade den å Jonas tvättade utsidan å bytte däck i torsdags!) och åkte upp i skogen med Ådi, han sprang 6 kilometer ungefär.
Sen hem, kommer inte ihåg exakt vad vi gjorde, Tuva grävde en massa i gruset med sin hink å spade iaf, Jonas gjorde nåt vid bilen å Ådi gick runt ute med ett tuggben.
Sen åt vi en tidig lunch, rester från fredagen (tacos, mums!) och åkte in en snabbis till Ånge.
Sen skulle Tuva sova middag men lyckades somna flera gånger i bilen FAST vi pillade å pratade med hene, så hon sov ingen middag, men de gjorde jag, haha.
Jonas å Tuva var ute undertiden, sen kom jag också ut å jag å Tuva tog dockvagnen på en promenad. Blev kort för Ådi var ute med husse å tyckte inte de var OK att matte gick, så efter en stund kommer han i full galopp efter gatan, suck! Men nu vet jag hur han reagerar på alla grannhundarna då han är lös iaf, brydde sej inte ett skit trots att en av dom satt på lina å tok skällde mot han.
Sen grillade vi fläskfilé å potatisgratäng, baguetter å sallad till middag, så sjukligt gott!
Tuva somnade vid 19 helt slut fter att varit ute exakt hela dagen.
Jag höll ut till 22.30 iaf innan jag gick upp haha ;) tryckte in en cykeltur med kineserna vid 20-tiden också så dom fick röra sej lite!

Idag blir de nog duschning å klo klippning på hundarna, å även byte av alla hundfällar känns de som! Trött å seg är jag som tusan!
Ska passa på att tvätta alla hundfiltarna så kan dom hänga ute å torka, skönt!

Undrar om Jonas just vaknade, annars ska vi nog väcka han nu! :) Ser ut som att solen kan titta fram idag, vi kan alltid hålla tummarna! Då får golven vänta tills ikväll innan dom blir rena haha!!

Ådi har förresten träningsvärk idag, lillskrutten, lite stel i bakbenen.


Hundbädd, kattbädd, jaja, same shit different name!!

Just de, hade världens "mensvärk" igår också flera gånger, undrar varför? Om de bara var lite förvärkar? jaja, de märks väl!!

Hoppas alla har en trevlig söndag, för de ser ut som att vi kommer ha det iaf!!

1 kommentar:

Elin sa...

tusen tack för att du delade med dig av den historian! Skönt att se att de kan sluta bra trotts att man har "komplikationer" eller vad man nu ska kalla de :) Hoppas allt är bra med dig & familjen!