onsdag 6 april 2011

Vill få allt i ordning.

Jag kan inte sluta tänka på att mina foglossningar är är borta, de är så sjukt skönt! Idag kunde jag själv bära upp dammsugaren på övervåningen, det har jag inte kunnat på flera månader! Eller jo de har jag, men sen har de varit kört, smärtan har varit för stor. Har tvättat, vikt undan torr tvätt, vädrat både uppe å nere, dammsugit uppe och nere, skurat alla golv uppe och nere, diskat och grejat och städat badrummen. Så skönt! Har absolut inte kunnat tagit mer än en våning förut, och då har mina höfter varit körda efteråt! Visst, detta kändes i svanken också, men så är de ju i dessa veckor, och de är ju sånt som kan vilas bort!
Vi ska äta köttfärsbiffar och potatis till middag, ska ta mej en liten promenad efter middagen också för att avsluta denna dag med. :)

Vi har ju satt upp spjälsängen och tvättat bebis kläderna, och packat skötväskan. Har även packat hygien åt mej själv. Ska packa lite kläder snart också så de är klart. Men mest vill jag få iväg klösmöbeln som står i hallen uppe, för då kan jag ställa ut skötbordet dit, det står i Tuvas rum just nu. Sen ska jag ovh Tuva till stan den 19, hon ska till ögonläkaren igen, då ska vi in på IKEA å köpa lite fler förvaringslådor mm till blöjor åt bebisen, tänkte även ha strumpor och små mössor åt Junior i någon låda på skötbordet så de är lätt tillgängligt och dessutom är byrån som bebiskläderna ligger i liten så de blir bra om jag har dom där. :) Längtar tills möbeln är borta så jag kan få ställa ut bordet och göra i ordning alla små lådor med blöjor och grejer!! (har inte köpt några små blöjor än visserligen, men men!)

Nä, nu väntar vi på att Jonas ska komma hem, sen blir de middag!

Inga kommentarer: