tisdag 3 maj 2011

kallt...!!

Ja, de har snöat från å till hela dagen. Å är bara några grader plus, inge kul alls, fryser som tusan! Nu eldar vi lite, myyysigt :)

Igår när jag diskade så kände jag på botten av diskhon och hittade min mobil där. SUCK. men eftersom min mobil har rykte om sej att vara dålig så höll den ;) hahaha. Jag tappar den i golvet/asfalten i snitt en gång om dagen å ner för trappen några gånger å nu även i diskvattnet (märkte inte att den åkte i) och den håller ändå!! jag har rätt sån tur med mobiltelefoner ;)

Ådi är inte halt längre, skönt, smörjde med bivax salva och de läkte fint, nu är han lika galen som vanligt!

Är less nu, varje gång jag går in i en butik får jag frågan när är de dax, är de inte dax snart, ska jag behöva gå länge till. SUCK. Är i vecka 37 nu å Tuva kom i 35, så de känns redan som att vi är på övertid, å att (som idag) få frågan på dagis, sen ICA, sen färgaffären, sen ett café då vill man bara be folk hålla käften en stund! Vet att ingen menar nåt med de å att dom bara är trevliga, men varenda människa! Lite trött får man bli ;) speciellt när man redan är less på att gå så här själv!! hahaha.

Kom på nu att jag vill göra klart sovrummet. Vi började ju riva tapeten men den sitter ju så de finns inte ord PLUS att den är DUBBEL på vissa ställen (vilken galning sätter samma strukturtapet på varandra??!) så vi gav upp ett tag. Sen läkte de ju in vatten genom taket när de låg mycket snö på taket. Men vi ska kolla upp de å fixa de, å de är ingen fara vid regn osv, bara vid snö så innan snön kommer igen (på riktigt alltså) så kommer de vara åtgärdat. Undrar om jag ska slösa lite tid i morgon och riva? Har ju tapeterna som ska upp hemma redan, behövs bara spackel å lim. Så de blir gjort någon gång!! (för jag har blivit sugen på att måla om köket i sommar, bara byta kakel å skrapa sen måla väggarna)
Tåls att fundera på......

Inga kommentarer: