lördag 25 juni 2011

Midsommarafton!

Midsommarafton firade vi i Linsjö, i stugan. Mamma & Lage, min bror Fredric & hans sambo Cissi, mormor, Lages pappa, Lages bror med fru & son, 2 kompisar till mamma. Vi åkte dit på förmniddagen å bara myste, åkte ut i skogen å försökte kolla på djur. såg bara bajs tyärr. :/ Tuva å Ruben sov hela turen, haha.
Grillade, färskpoatis, sallader, smörgåstårta, sillsallad, sillar mm mm (visst, jag äter inte sill, men ändå!!) så vi var rätt mätta när vi kom hem! Åkte hem när Tuva såg ut att kunna somna stående ungefär, kom nästan hem, insåg att jag glömt bärsjalen! SUCK! Släppte av Jonas å Tuva hemma, packade in hundarna istället och åkte tillbaka. Hann då även träffa min andra bror med sambo plus barn, så de var ju bra att ag åkte tillbaka :D haha. Stannade å ammade där å släppte ut hundarna, sen hem igen, hemma vid 22 tror jag. Mata å rasta, sen amma å käka chips i soffan.

Lyckades med att inte knäppa ett ända foto, trots att jag hade kameran med. haha. De regnade å var ganska svinkallt faktiskt, haha, så vi var mest inne.

Ammade sista gången vid 23-23.30 kanske.. gick upp innan 24, toktrötta plus att Jonas hade druckit några öl så han var aptrött. Lade Ruben i sin säng å han har vaknat varje gång han kommer från mej. Medans jag fixade i badrummet inför natten stod Jonas och klappade han i rumpan, gav han nappen å lade ammnignskudden bakom han. Vad tror ni händer?? han somnar, och vaknade inte förrän kl 5!!!!! Sen snuttade han bara lite, jag slocknade på engång, och sen vaknade vi 8.10 DÅ FÖRST vaknade Tuva! och Ruben å ville äta igen. Så våra snälla barn gav oss sovmorgon, å perfekt när vi var så trötta :) Måste ha varit mycket intryck för Ruben igår, men jag skulle inte klaga om han skulle råka sova så länge några fler gånger, haha, för de är rätt skönt med flera timmars sömn i sträck... ;)

Nä, nu ska jag hinna vila några minuter i soffan, båda barnen sover och deras farmor kommer å fikar om en timme ungefär..!! Jonas kollar på bilprogram, så jag tror jag vänder ryggen åt de, haha.

Inga kommentarer: