måndag 31 oktober 2011

hinner inte riktigt med...

..på dagarna känns de som! tex som idag, Tuva ska vara på dagis 5 timmar. På dom 5 timmarna skulle jag hellst åka in till ånge, köpa blöjor och köpa lite grejer till att fixa våran gavel till sängen. Hem igen, ut på promenad 1,5 timme, sen plocka undan alla leksaker så jag kommer åt att dammsuga golven och torka dom och diska undan. Hellst skulle jag ha passat på att vila en stund när Ruben sover också.
Men vi får se! om jag har tur så sover Tuva när hon kommer hem så jag hinner vila några minuter. (Ja, Ruben äter flera gånger per natt än)

Men städas behövs verkligen, blir så grusigt när det är fuktigt ute! och jag måste också verkligen ut och röra på mej!! För att inte tala om att jag måste hinna baka innan helgen, ska ju ha lite helloween kalas haha, så ska försöka baka nåt "otäckt" haha.

Nä, får nog försöka hinna, om Ruben går med på det dvs.

Igår lade jag han på hans filt och han bökar och stökar och fäktar så han kan ta sej frammåt, så tillslut ade han kommit genom lekrummet och på gränsen in i köket!! Jag är INTE redo för att min bebis ska bli stor!
Därimot så sover han äntligen bättre! *peppar peppar* Därför de blivit så dålig uppdatering, vaknade 1 gång i timmen i typ 2 veckor, sen vaknade han tokofta ändå å nu är han snorig så han vaknar av att han lir så tät stackarn.
Men efter jag lagt mej vid 23 så vaknar han kanske 3 gånger innan de är morgon. Men då vaknar han, äter, sen klar! Så det känns ju OK :D
(kolla hur han kikar mot köket snorungen!)
Sen har han ju vänt sej några veckor, men han har inte alltid lyckats, men nu rullar han åt både hållen hela tiden! Så nu kan han faktiskt gilla att vara på golvet lite mer, nu när han tar sej frammåt och kan pilla på allt :) Just nu tex pillar han på tapeten, spännande!

Usch, dom blir stora, jag får lite ångest!

Inga kommentarer: