onsdag 1 oktober 2008

massa ledig..!

Jajjemen! jobbade bara 6 timmar i måndags, i tisdags så hade jag en ledig dag som jag fått pga jobbade jul och påsk dagar. Igår hade jag min valiga lediga dag och idag jobbar jag bara 4 timmar och 15 min, från 06.00-10.15 och i morgon är jag tjänstledig eftersom jag ska på UL(!!!!) och sen ledig helg..!! känns som en semester ju..!

igår när jag var ledig så åkte jag till Magda med mina hundar och mammas hundar. Sen så blev jag kvar hela dagen, haha. det regnade som tusan så först så väntade vi och passade på att äta lunch å grejer, sen var vi ute å gick i skogen i 2 timmar med alla hundarna lösa=mina 4, mammas 2 och 3 av Magdas. =9st hundar av blandade raser, kön och åldrar som alla sprang lösa och busade, kunde inte bli bättre. :) Trey körde därimot sitt eget race han, vi såg honom bara med jämna mellanrum sen så undersökte han skogen själv, lååångt ifrån oss, haha. Men det finns ju inga hus eller nåt i närheten, så de gör ju inget, och han letade reda på oss hela tiden, duktiga killen.

När jag kom hem vid 20 tiden så jag var rätt så trött kan jag lova, haha. helt underbart att krypa ner i soffan, hundarna sov som små grisar dom. sen så kom vi på den smarta idén att vända TVn mot sängen (den står i ett hörn i vardagsrummet som är breved sovrumsdörren så man kan bara vända den så står den mot sängen) och det var verkligen skönt att efter en dusch få hoppa ner under täcket å mysa med Jonas å glo på film tills man somnade. :)

I morse var det därimot inte lika härligt att vakna. Klev upp 4.30 och kollar ut, blåser och regnar..! det blir extra kallt när det blåser, haha. och det kan vara ganska mysigt med sånt väder, men inte vid den tiden på morgonen, jag som är så mörk rädd skulle ut med mina (aströtta, ej morgon djur alls) hundar och det var mörkt, kallt, blött och lät konstigt överallt eftersom det regnade. :( Tur att jag slutar så pass tidigt, jag vet att mina hundar går och lägger sej igen när jag kommer in, så dom fick ingen riktig rastning, bara kissa av sig lite, så får dom en riktig när jag slutar istället.

Glömde ju naturligtvis kameran igår när vi var ute i skogen..! när vi kom tillbaks så försökte vi knäppa en bild på alla istället bara för att, men de gick inget bra, det är svårt att få med alla på bild när dom varierar i storlek från flat hane och border collie hane till nerklippt puff tik (chinese crested) på 4 kg. dom skymmer varandra lite. speciellt när dom är 9st och den minsta hellst står vid mina fötter (skulle jag också göra, dom andra hundarna srpinger och leker och busar och märker typ inte när dom kliver på henne, haha)

I morgon är det ultra ljud, kan inte fatta att vi ska få se våran bäbis..! hoppas verkligen att vi kan se kön, skulle vara så kul!

Ska se om jag hinenr in och skriva nåt senare!

Inga kommentarer: