söndag 12 oktober 2008

Måndag redan..!!

Oj, min lediga tid gick verkligen snabbt! men jag har haft trevligt också, så jag ska inte klaga.. :)

Ska prata med Jonas om att flytta över telefon och internet hem till mej (han har ju ändå gjort adressändringen dit nu) så jag kan skriva lite när jag är ledig också..! men jag sak försöka uppdatera lite om vad som hänt:

Torsdag:
Slutade tidigt, gick hem och plockade lite, lagade mat och stökade allmänt runt tills Jonas kom hem och vi tog en eftermiddagsvila. :) alltid skönt, alltid mysigt. Jonas är alltid mysig, men speciellt när han slutar jobba, så det spelar ingen roll om jag varit ledig så brukar jag oftast lägga mej med honom då. :) Annars så hände det nog inte nåt speciellt den kvällen faktiskt.

Fredag:
Ledig!! Wiie. Sköönt som tusan. Tog sovmorgon och sen så var det inget speciellt den dagen heller faktiskt. hmf. eller är det jag som inte komemr ihåg nåt bara längre?? nåt måste jag ju ha gjort. Tvättade hundfiltar mest tror ja.. jaja. får väl skriva om jag kommer på vad jag gjorde.

lördag:
Gick en liten prommis i det fina vädret, var hem till mamma och fikade i några timmar medans Jonas träffade några kompisar och åkte och städade bilen osv. Sen hem, gjorde middag, myste, rastade å fixade med hundarna å åkte sen hem till Pär för öl (Jonas, me fick bara vatten. och chips) och den hemska fotbollen och tillåmed lite hockey..! men men. Hade trevligt ändå eftersom dom mest pratade och inte var så fast i TVn som jag var rädd för. Skalman fick följa med och fjäska sej för Pärs blandras, en stor kille som är korsning mellan border collie och jämthund, men har faktiskt en riktigt fin skalle. och är jättetrevlig och snäll.
Sen åkte jag hem för att kvällsrasta hundarna och mata dom osv och tänkte kolla på exorsisten. (Vet inte hur de stavas) men istället hamnade jag i telefonen med pappa, så det slutade med att jag åkte tillbaks till pär å Jonas och då var äntligen sporten slut (ibland är man ju snäll å ställer upp ändå bara för att få vara tillsammans <3)>
men sen blev Jonas tvättrött och ville åka hem, just när filmen tog slut, så då åkte vi hem och när vi stod å babblade med tandborstar och allt så blev de som vanligt, jag kan typ inte föra ett samtal utan att göra det, jag tappade upp vatten å badade så då hamnade Jonas där i också.
(jag fattar inte varför jag alltid vill sitta i badkaret när jag pratar, om jag sitter i telefonen så sätter jag mej i badkaret också, är väl nån slags substitut för rökningen antar jag, blir ju röksugen av att prata mycket och har ju slutat, så då badar jag istället.)
och även fast jag tyckte vi hade gjort massor den kvällen så när jag hoppade ner i sängen så var klockan bara 23.45....
Så jag har även konstaterat att min pappa har större uteliv än mej eftersom han än en gång hade kommit hem runt 4 snåret... värst var den gången jag råkade nämna att jag låg i sängen redan vid 23-tiden en ledig helg och pappa sa att han hade kommit hem framåt 6-7 på morgonen.. hmm?? är tydligen bara jag som är trött, haha. men men, skit samma.

Söndag:
Toppenväder, vi klev upp och ut med hundarna, sen åkte vi till ljusdal en sväng. Åt lunch hos pappa som var hur gott som hellst!! köttfärslimpa..! när åt man det senast? typ i grundskolan i matsalen kanske. jag måste göra det hemma någongång, var tydligen busenkelt att göra, bara röra ihop smet som till köttbullar, å slänga in det i ungen, pappa lade tillåmed potatis halvor runt om, för dom tog lika lång tid så allt vad klart samtidigt!! jag har tjatat om köttfärslimpan ända sedan jag slutade tugga den tp, sorry. men det var så gott! och jag har svårt att släppa god mat, speciellt nu... ;)
sen hämtade vi Jonas födelsedagspresent till mej. :) han är verkligen världens snällaste. Ska inte säga vad det är för nåt, ska lägga in en bild ikväll så får ni se.. :) (och nej, det är INTE en hund, haha)
Sen lyckades vi komma hem lagom till att hans mamma hade gjort middag, så vi slapp laga mat helt och hållet. (såå nöjd.) kyckling gryta är ju inte att gråta över precis. :D
sen så var det...

MÅÅÅNDAG:
hittills har jag inte hunnit gjort så mycket, klivit upp, ätit frukost och gjort allt annat som man gör på morgonen, rasta hundarna osv. Sitter på jobbet nu igen, har långdag. Sen ska man bara hem, ut med hundarna på en längre prommis å sen lät det som att vi skulle vara barnvakt en timme eller så till Gustav (Jonas systerson)

Kommer lägga in lite bilder ivkäll när jag komemr åt en dator jag kan lägga ut bilder på, dom hamnar även på bilddagboken...

nu blev jag hungrig efter allt skrivande om mat..!!

jag har märkt av att jag får sura uppstötningar hela tiden, inte så kul. men jag hittade varför iaf.

Du är på dag 141 av 280. (50,4%).
Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 1 mar 2009 Du har 139 dagar kvar till förlossning.

Kroppen: Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern, det kan man avhjälpa genom att dricka mycket. På så sätt rensas kroppen från slaggprodukter. Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt. Unvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och miniralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytandemedicin som neutraliserar magsyran.
Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln.

Dessutom är det en dryg grej hemma nu. Märkte att Nova var bitchigare än valigt, bara låg i en bädd och fräste åt dom andra hundarna. lilltjejen är skendräktig så det heter duga. ORKA. bara att bita ihop å vänta nu. Stackars lilltjejen, när hon är ute så vill hon bara hem å in till bädden igen. lägger in en bild på henne senare också.

Inga kommentarer: