söndag 23 november 2008

Söndag morgon..!

Tacos hos svärmor igår, trodde jag skulle äta ihjäl mej..! det är så gott! Sen skulle vi låta Skalman och Kevin leka ute, men Kevin tyckte mest Skalman var jobbig och hade ingen lust alls att springa. Så de var snabbt klart. :)

Sen var jag å Jonas ute och åkte lite bil efter skogsvägar, då ser jag en jämthund i diket. Jag VET att man ska låta jakthundar som man hittar vara kvar, men jag vet också att ingen jagar älg kl 20.00 på en lördag kväll när det är minus 15 ute. Dessutom var hunden helt slut och hade dessutom dåligt med muskler. Så jag ringde runt och fick namnet på folk i jaktlag osv och lyckades hitta ägaren, som var ute och letade efter honom. han hade jagat tiigt på morgonen och sen försvunnit, inte konstigt att han var så slut. När dom kom så viftade han äntligen på svansen (hade han bara gjort pytte lite när han såg Skalman i buren, inte annars) och travade fram och hoppade in i sin egen bil.

Tur nog så var ägaren glad, så den hunden fick komma hem till sitt den kvällen och även mat och vila. skönt!

Sen skulle vi till lite kompisar, men jag fattar inte, jag orkar bara inte..! halv 11 åkte jag hem, tänkte kolla på filmerna (skräckfilmerna) som gick på 6an, men jag klarade inte av det, jag somnade..! orka! Istället så är man ju klarvaken vid 8 tiden på morgonen när jag faktiskt får ha sovmorgon, börjar inte jobba förrän ca 14.30

men men. :) jag har aldrig tyckt om att sova bort hela dagar ändå! :)

Fortfarande -15 så det blev täcken på Skalis och Nova när vi gick ut.


Nu vill jag att min Buddha ska komma hem igen..!! Längtar efter han.

Nu ska jag nog mysa ner mej med Jonas en stund, har inte så mycket mer att göra här. förutom att beställa lite saker på internet..! :D alltid kul!

Inga kommentarer: