tisdag 9 december 2008

ledig tisdag..!

Jajjemen, idag var de min lediga dag. :) Gissa hur underbart väder de var ute! men även -17 så det är liiite kallt åt magen eftersom jag inte får igen dragkedjan längre.. ;)


Min gata..

Buddha tyckte de var kallt, så här mycket får man klä på sej när man är kines å de är -17... fleeceoverall och täckte.. :) då kan man gå ut. :) men de är skönt att komma in igen tycker han..!
Skalmans nya täcke har äntligen kommit, men de var för stort så "momme" ställde upp och sydde upp det. :) det är ett likadant täcke som Buddha har, men som ni ser så är fleecetyget lite uppsytt, det kommer att klippas bort när han växt klart så att hon kan sy till det så de sitter perfekt när han är färdigväxt.
Trey var den som var mest på ute, han brydde sej inte så mycket om att de var kallt. :) Inte Skalman heller så länge han hade täcke på sej. :) Men eftersom de var lite kallt så passade jag på att få upp julgardinerna så länge..! Här är dom till vardagsrummet...

Till det andra fönstret i vardagsrummet..

Sovrummet.

Så nu är de ganska julklart iaf.. :) gran ska ju upp, men inte än..! I morgon är de jobb igen, bara liiite stor ångest för de. fy fan.
Och så typiskt, skulle köpa en jacka idag som magen fick plats i, men här på sportaffären så hade dom bara typ skidjackor, tunna alltså. Tunna jackor har jag ju, måste ha en varm..! men men.
Godnatt!








3 kommentarer:

Anonym sa...

Roger tackar så mkt han också :)

haha ja tror inte du ser fram emot att läsa om min förlossning.. men när du gör de så får du tänka på att du inte kan få de värre ;)

Anonym sa...

Kul att läsa att du är mitt i livets händelsecentrum med barnafödande och hundar.Har varit där själv,men de är nu 10,18,20 år,så nu har jag mer egen tid till hundar och akvarellmålning .Lycka till med allt.//Marina

Anonym sa...

Perfekt att kombinera barn med hund,just som du skriver man kan vara ute mycket.Min sheltie är från Skogsbackenskennel.Du har en härlig tid framför dig.//Marina