torsdag 1 januari 2009

Första dagen på 2009!

Ja, idag är det första Januari..!
Jag orkade aldrig skriva nåt igår så jag tar det idag istället. :)

Jag jobbade igår med, men dom på jobbet hade lyxat till det lite som vanligt så det fanns baguetter å olika kex å olika ostar å vindruvor, kiwi, jordgubbar mm mm mm på ett jättestort fat nere i fikarummet plus att det fanns festisar och Herrljunga Cider i såna där fina flaskor ni vet. :) Speciellt skönt när det var helt dött på luren, så vi satt å snackade massor med varandra istället å åt den goda fikan vid skrivborden.
Sen när jag slutade så var det att springa hem, plocka undan lite granna (Jonas hade rammsugit å torkat å fixat massor redan) sen gick vi med hundarna, sen så kom Daniel å Emma å Ziwan.
Vi gjorde massa tacos å åt, gott som tusan..!
Sen hamnade pojkarna vid nå spel på datorn med sina ölburkar, men men. Kan inte kaga atrt dom var osociala eftersom jag själv var ganska dyngtrött å kollade på Desperate Houswifes avsnitt hela kvällen typ, haha.
men jag orkade släpa mej till att byta kläder å sminka mig osv iaf så man var liiite fräsch iaf :)
Hade köpt en pommac som jag glömde öppna, jag blev trött av att se dom andra spela spel, haha. Sen gick dom ut för att skjuta raketer eller vad det var, jag stannade inne för Trey är lite smällrädd å Skalman har ju aldrig varit med om nåt sånt. Vilket nog var tur, för jag tror alla som bor efter våran gata hade tokköpt grejer, det smällde som f*n och bara blixtrade i olika färger INNE i lägenheten tillåmed..! Skalman blev tvärrädd å skenade runt på golvet med svansen mellan benen ihopkrypt, tillslut så övertalade jag honom att ligga i hundsoffan breved mej å då lugnade han ner sej, Trey låg vid mina fötter för han är inte livrädd men han vill vara nära en när det smäller, men Skalman tokflåsade så det märktes att ahn var stressad. Men jag förstår honom för det var inte lindrigt..!! Speciellt med tanke på hur lite folk det är som bor efter våran gata..! Helt sjukt.
Så jag glömde öppna pommacen men den kan man ju öppna till middagen ikväll eller nåt. :) Skalman lugnade ner sej iaf tillslut, för vid 1 så hade han gått å lagt sig att sova. Han brydde sej inte om alla småsmällar under kvällen, bara just vid 12, så det är nog ingen fara för honom.

Nu sitter jag på jobbet igen, och det fanns massa fika kvar sen igår..! ska gå ner sen å bre mig en liten bit baguette å några kex å ta med mig upp sen. :) Ringer ingenting än så länge. Folk sover väl. :)
Men det var en trevlig kväll även om jag gärna hade gått å lagt mig vid 22, haha.

Synd att jag skulle jobba idag annars hade vi fått följa med mamma å Lage till hans stuga, den ligger hur bra som hellst, bara några andra stugor i nöärheten å ingen som är där på vintern, så hundarna behöver inte se ett koppel på hela tiden man är där. :) å skoter å isar, hääärligt, grilla korv å bara mysa..! nån helg snart så måste vi dit. :) (innan man blir alldeles för stor)

Just det, Buddha låg på sin bädd han å kunde inte fatta att Skalman sprang runt, lyfte huvudet som för att säga "men lägg aaaav, det är såååå mycket bättre att bara ligga å sooova" hahahaha. Godingar!

Nu ska jag vänta på att det dyker upp någon rolig person som sätter sej i närheten av mig som man kan prata lite strunt med i dom långa paouserna mellan samtalen!

Ha en trevlig fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer: