söndag 15 februari 2009

Datorn legat nere

Ja, det har varit nå fel på datorn, därav den dåliga uppdateringen..!
Men nu kommer det lite snabbt om vad som hänt dom senaste dagarna..!

I torsdags så kom våran barnvagnsskylt som Jonas bestämt hur den skulle se ut, tydligen var årets färg på någonting röd, jag fattade inte riktigt, men men, de lät ju bra. :) haha. Fin va den iaf..!




Sen i Fredags så tog jag vagnen med Tuva i och Trey å gick en promenad, det var äntligen varmare..! Skönt..! Sen när vi kommit hem så hade "farbror Ziwan" kommit till Jonas för att kolla på Tuva, det tyckte hon var trevligt. :)

Sen så hade vi bjudit hem Jonas föräldrar å syster med barn på tacos på eftermiddagen/kvällen, det var riktigt trevligt och gott..! Älskar tacos! å speciellt i roligt sällskap!

Ziwan kom tillbaks på kvällen till Jonas, så man var lite social där då för en gångs skull, haha. Tillslut gick jag å Tuva å lade oss, dom fick umgås med varandra istället.

Sen var det lördag.. Vi myste under dagen, visade massa kärlek på alla hjärtans dag :), tog en liten promenad med vagnen å Skalman innan vi gjorde oss i ordning för att åka till Ljusdal, pappa skulle bjuda på mat på Järnvägs eftersom min bror fyller 24år på söndag (idag alltså) så vi åkte ner å åt massa god mat, mums. Sen hem igen, det är så seeegt att sitta å köra mellan ljusdal å ånge tycker jag..!
Sen så när Tuva ätit kvällsmålet så lade jag henne i sängen. Hörde att hon var orolig så jag gick dit, då hade hon kräks upp allt i sängen, hela sig, hela pyjamasen, kudden, täcket hon ligger på, filten osv osv. Så hon fick ta en bad vid 23-tiden på lördag natt. :) Därifrån är den sööta bilden. :) (Jonas fötter, inte mina. Orakade ben har jag, men någon hejd finns det, haha)

Sen så kom dagen som är idag, Söndag. Jag tog Trey å Tuva å vagnen å gick runt forsön, det var ju toppenväder..! Solen sken som tusan, det var varmt å skönt å lätt att andas..! Hur härligt som hellst! Annars har vi faktiskt inte gjort så mycket faktiskt.. Myst massor. Tog sovmorgon först också. Ansträngde sig inte ens med maten, eftersom vi åt tacor i fredags så åt vi det till lunch igår också, men det fanns fortfarande kvar massor så jag kokade lite pasta å tärnade lite kassler så vart det sallad till middag idag. :) Jag har faktiskt längtat efter det, mega gott..! Såg att morötterna (ja, jag älskar att ha skurna morötter i sallader) hade börjat fått typ rötter som växte ut, vet ni vad jag menar? Så då åt jag själv flera stycken å hundarna fick också, dom älskar morötter (inte mycket dom inte äter för den delen...) för det var över halva påsen kvar i kylen, haha. Morötter är faktiskt underskattade, det är ju tok gott med morötter..!

Ja, då var den uppdateringen klar..! :) Skönt, haha. Tuva ligger i sin sitter å kikar runt lite, hundarna ligger å sover lite, Jonas är å köper lite snacks till Beck filmen ikväll. Älskar beck-filmer! Längtar redan! haha. Lika tills i morgon, Familjen Annorlunda. Det är ju skit kul!

Det tråkiga med i morgon är att Jonas börjar jobba igen. :( Det är inte kul..! Vi verkar ha världens snällaste dotter, *peppar peppar* så jag är inte ett dugg orolig över att vara själv med henne hela dagen, absolut inte, men det är så mysigt att ha Jonas hemma också! Mycket mysigare än att vara själv!

Hoppas på bra väder nu i veckan så vi får ta många härliga promenader nu..!

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltid lika kul o läsa inlägg med en massa bilder! Om ni kommer till stan den 18? eller vilken dag var det? Så blir det ju bra om ni tar med er Nova hem. Nu är det klart i alla fall, hon är av med oskulden på riktigt ;))