onsdag 11 februari 2009

BVC besök..!

Jajjemen, idag var vi till BVC och vägde å mätte oss. 2960gram och 50cm lång nu..! Redan stortjej..! Jonas gissade igår på 2987gram så det var ganska så nära tycker jag..! haha.

tok kallt hela dagen, jag har dessutom blivit så ultrafrysen så jag vet inte vad..! jag har aldrig varit frysen, nu fryser jag HELA TIDEN. i natt så sov jag i långkalsonger, t-shirt, långärmad å tjockstrumpor..! å Jonas å Tuva fryser inte, bara jag..!
Så det har itne blivit mycket ute idag heller, jag klarar inte av det när jag fryser så, det var -28 kl 9 i morse å nu är det på -22 redan..! Så efter BVC var vi till Tuvas farmor å fikade, sen åkte vi en sväng, sen hem i vila.
Efter vilan blev jag tokpigg, så jag lagade mat, dammsög, matade Tuva å torkade golven. :) Jonas fick äran att springa med tvätt upp å ner eftersom jag nog fryser ihjäl om jag måste vara nere i källaren..!

Nu är det dags för klagostund.
enligt mej är det inte konstigt att folk är sjukskrivna. Bara saken att behöva ha att göra med försäkringskassan gör ju att man behöver bli sjuksriven för stress å psykiskt illamående (kan man skriva så? börjar må dåligt psykiskt menar jag)
jag har försökt å försökt anmäla föräldrapenning men det funkar inte, jag ringer dom typ varje dag å får dessutom olika svar. jag får sån fruktansvärd huvudvärk efter att jag pratat med dom så jag vill kräkas, så ont gör det.
Jag kan inte anmäla föräldrapenning på hemsidan för där finns det bara ett altenativ, det lägsta. dom har inte lagt in min lön osv än. visst, jag håller med dom, anmäla kan jag ju göra, men eftersom jag inte vet hur mycket jag får per dag så vet jag ju inte hur många dagar jag ska ta ut per vecka. För jag måste ju veta att jag tar ut tillräckligt för att betala räkningarna å allt sånt liksom, å vill ju inte riskera att ta ut för många dagar heller! vill ju vara hemma så länge som möjligt ju..!
så jag ringde för att be dom kolla upp det så jag kunde anmäla, men det kunde dom itne räkna ut eftersom dom fortfarande inte behandlat det osv osv osv. så han tog mitt nummer å skulle skicka iväg ett mail till någon annan som skulle ringa upp mig när dom var klar. men jag kunde inte få en ca tid, så någongång från i morgon tills någongång i framtiden var typ vad jag kunde få veta. så det är bara att fortsätta ringa å tjata å få huvudvärk osv.

så där ja. då var klagostunden över. :)
Nu ska jag pussa på min lilla prinsessa istället, hon är ju så fruktansvärt söt så det finns inte ord. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har beställt från 2 olika ställen. fujicolor och på
www.postfoto.se :)

Anonym sa...

mmm, jag vet precis vad du menar ang f-kassan...det har varit en del strul för mej oxå...sitter & väntar på ett samtal därifrån själv :-D visst är det tröttsamt?!

Jennie sa...

Hej stumpan..

DU kan få kika in på min blogg..

http://busarmedskagg.blogspot.com/

Kram Jennie