fredag 20 februari 2009

Lilla hjärtat...

Tuva har haft ont i magen hela morgonen, det enda som har hjälpt har varit att vara i famnen. Efter lunch-matningen så blev hon lugnare, så vi har varit ute med vagnen en timme nu, så hon sover i den nu. :)

det värsta jag vet är människor som klagar över vissa saker, men inte kan uppföra sig själv. En granne här är på oss över hundbajs, fast det inte är vi som lämnar det!!!, men tydligen gör det inget att hennes otrimmade omusklade tjocka hund kissar på våran brevlåda. Å inte heller kan hon hålla koll på den, nu när jag var ute med Trey å Nova så släpper hon ut hunden lös så han springer rakt på Trey! och inte ens kan be om ursäkt! Trey tål ju inte att möta hundar, och han gör jämt utfall mot denna hund, å den gör likadant när man möter den, så varför släpper man ut en sån hund lös? jag hade kunna haft förståelse om det var jätte jätte tidigt på morgonen eller seeent på kvällen, men vid 13.30 tiden! dessutom när man bor på en gata som jättemånga hundägare använder som genomfart till en promenadsträcka! och som sagt, inte ens kan be om ursäkt. Ingenting hann ju hända, men eftersom Trey är mycket större så hade det nog varit den hunden som kunnat fått skador, och efter vad jag fått för uppfattning av dessa människor så skulle garanterat jag få skulden för det om det blivit nåt.

Och det som stör mig över hundens vikt osv är nåt jag stör mig på hos alla hundar som inte har några muskler och är överviktiga. Vi själva väljer ju att smälla i oss massa fett, jag är expert på att klaga hur tjock å överviktig jag är och samtidigt smälla i mig pizza å snacks. Men jag VET att det är farligt osv, djur vet inte det utan får bara ta skadan av det.

Annars så är allt bra. :) Det är ju fredag idag, så Jonas kommer vara hemma hela helgen, mysigt. Sen så blev vi bjudna på middag även idag, hos min mamma och hennes sambo, mums..! Jag är verkligen inte mycket för att laga mat..!

Nä, nu ska jag städa lite å duscha Buddha å Skalman!

1 kommentar:

Anonym sa...

O ni som bor så nära vägen, "mitt inne i stan" inte smart o bara släppa en hund lös där hur som helst. Skillnad om man bor vid en väg i skogen där det typ aldrig kommer varken bilar eller människor.

Håller med dig om vikten, jag tycker det är SÅÅÅÅ hemskt då barn är feta. Det är föräldrarnas ansvar. Ok att jag också har ett x antal kilo förmycket men jag kan ta det, fast det är ju inte hälsosamt för någon, men ett barn som är överviktigt kan ju lätt bli mobbat osv. och det tycker jag inte man ska utsätta ett barn för.