lördag 7 februari 2009

Lördag!

Ja, lördag var det idag. :) Tuva var vaken till 01.45 i natt (eller idag, hur man nu säger) så vi var lite trötta i morse! Vi var först hos Jonas syster å när vi kom hem blev Tuva klar vaken. Inte ledsen eller nåt, bara låg i sin babysitter å kikade runt i över 1,5 timme. Men så länge hon inte är ledsen så är det ju inte så jobbigt. :)

Idag så kom min bror med sambo å Tuvas 2 kusiner, Tindra å Henning, å även min mormor hade dom fått med sej. Dom tyckte Tuva var hur söt som hellst å hur liten som hellst, haha. Tuva var ju beräknad till 1 mars, då blir hennes kusin Henning 1 år. :) han föddes på skottdagen förra året. Skalman tyckte han var jätterolig, för Henning hade just lärt sej gå, för typ en vecka sen, så han sprang som tusan runt i köket, Skalman kämpade tappert med att försöka få in sin långa smala nos i rumpan på han, haha. Se framför er: Henning ramlar framlänges, Skalman nosar han i rumpan så hårt så hans rumpa åker upp i luften, haha. Det är inte mycket som kan göra Henning ledsen inte! Martina (michaels sambo) tyckte bara det var lite jobbigt att Tuva hade mer hår en Henning..... ;) haha. Jag knäppte ju naturligtbis inga kort för så långt tänkte man ju inte..!

När dom åkte hem till min mamma (som också kom hit för att hinna snusa lite på Tuva) så somnade vi i sängen, jag å Tuva å Jonas. Skalman slocknade som ett ljus, haha. Jag å Tuva som mellan ca 16 å ca 18, vi var trötta..! Jonas var inte lika trött, så han fixade middag undertiden, grillade hambyrgare :) mums..!

Nu har jag å Tuva varit iväg med min mamma å Luvan så hon å Trey har fått lekt. Hade inte kamera med mej där heller, spelar ju ingen roll, för mörkt ute ändå..! Men eftersom det toksnöar så var det över 2dm nysnö för dom att skena i, inte helt fel! Trey var väldigt nära att bli en samojed efter att Luvan fått omkull honom i djupsnön, haha. dessutom så toksnöade det hela tiden vi var ute, har gjort det sen igår kväll faktiskt. ska inte sluta heller förrän tidigast i morgon..!

Nä, nu ska jag å Tuva mysa ner oss i soffan med trocadero å popcorn å kolla på Brave Heart, den går på TV:n om några minuter.

hejhej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja visst känns de hemskt :/

jag har ju mjölken så de är ju inte de som är problemet men de tror jag du förstod :)

men du har aldrig provat att amma? vet ju inte varför du valt att inte göra de men de sägs ju att om man har barnet hud mot hud och ammar mkt/ofta så ökar mängden plus att man ska som du säger dricka massor men även äta ordentligt.

vad ger ni för ersättning? går allt bra för er annars hemma?
Kram

Anonym sa...

okej då förstrå jag. klart de är bra att du pumpar. då får hon ju lite mjölk iaf :)

jag har hoppats hela tiden att jag ska läka, men har haft problem med såriga bröstvårtor sen kevin va bara några dagar. har använt ammningsnapp sen han va ca 3 veckor gammal. jag börjar ge upp.

Hoppas du får tillbaka mjölken så du kan fortsätta pumpa :)