torsdag 26 mars 2009

Tuva 2 månader!

Han aldrig skriva det igår! Igår blev Tuva hela 2 månader och det var verkligen TOPPENVÄDER! Så först vid halv 10 rastade vi hundar osv, sen gick jag och Tuva och lämnade tillbaka b´öcker på biblioteket, sen handlade på konsum där dom hade slut på stora förpackningar med blöjor, suck. Köper på willys i stan (sundsvall alltså) istället på lördag, för vi har så vi klarar oss ändå. :)
Sen så var det nå folk på folkets hus som sålde barn och baby kläder, så vi gick in dit och löpte 3 bodys för 100kr i olika storlekar :) En en tokfin pyjamas! Vit grund och rosa & orange blommar, så fin!
När vi strosat runt där så gick vi (vi är jag och Tuva, Jonas var på jobbet han) och köpte en 2 månaders present till Tuva, en dinglis kossa som spelar en låt om man drar den i svansen. :) Älskar dom där, dom är så mjuka och fina! Så nu har Tuva den kossan och 2 snuttefiltar ur samma, en rosa och en beige, och beige tofflor också, haha. :)
(söt va?? :))

Sen efter det så gick vi hem och gjorde lite lunch, det var ju så fint väder så jag ville vara på en is, så jag stekte korv och det blev stekt korv med bröd till lunch :)

Sen så rastade jag hundarna igen och gick iväg igen, gick runt och kollade i affärer osv, väntarde på att Tuvas farmor skulle bli klar hos frissan. Sen så gick vi hem till dom och fikade och sen åt våfflor, mums..!

Sen när vi väl var hemma igen så var det rasning av hundar, sen soffan en timme innan matning och kvällsrastning. Så vi gick och lade oss innan 22 ;) haha. Men skönt var det! Slocknade på engång! Så däreför blev det ingen uppdatering. :)


Så här glad är man när man blir 2 månader!
Nu är klockan 8.43 så jag ska väl slänga på oss lite kläder och stoppa lilltrollet i vagnen så vi kan rasta hundarna. Sen ska det dammsugas lite, Trey fäller ju, och sen torka golven och gör köttgryta som vi ska äta idag! så gott! Sen så kommer min pappa också. :) KUL!
Ska försöka uppdatera lite i eftermiddag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Willys är dyr på blöjor! ICA Maxi tar 79 kr (för ett stort paket Libero el Pampers) om du handlar för 200 kr. Handlar du för 400 får du ju köpa 2 osv. COOP i Birsta tar 89 kr, men dom har inget köptvång =)) Och där brukar jag köpa våtservetterna också.