torsdag 26 mars 2009

Säljakt

har kollat på aftonbladet övet detta med säljakt. Jag har sett massor av bilder förut också, tycker det ser jättehemskt ut. Men är det egentligen det? Med det jag skriver nu så menar jag inte att nåt av det är okay, jag har bara lite funderingar över att dom kan tillåta vissa saker och förbjuda vissa.

Att slå ihjäl dom ger dem ju ändå en lite större chans att hinna undan än om man skjuter. Man kan behöva slå flera gånger för att dom ska dö, men man kan även skadeskjuta och behöva skjuta flera gånger innan dom dör. Och om man skjuter och bara skadar dom så kan dom hinna hoppa ner i vattnet med sin skada, så vilket av dessa sett är bäst egentligen?

Nu behöver jag inte några komentarer om att det bästa är att inte döda dom alls, jag förstår det absolut, det är bara lite tankar jag får när jag ser alla dessa filmer och bilder. Att om dom nu ska dödas, vilket är det mest "humana" sätt att döda dom på egentligen? Det skulle vara intresant att se vad folk tycker. Det får ni gärna komentera om, vad ni tycker skulle vara det bästa sättet!!

För när jag var liten så klagade jag jämt på jägare, sa till dom att jag skulle inte bry mig om dom sprang ikapp dom och dödade dom så som djur dödar varandra. Här gör dom ju faktiskt det, dom springer ikapp och slår ihjäl.

Intressant lagsättning, Hur ska vi döda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ursäkta men vad är det för fel på dig? Hur ska vi döda dem? Uhmm??? Ok...