torsdag 23 april 2009

Våren verkar hålla i sej!

Innan lunch var jag ute och krattade på baksidan, dit våran balkong är, tokmycket löv och massa skräp från dom som bodde här tidigare, typ en möglig matta, nå slags plastskynke, burkar, olika förpackningar osv osv osv. Fy fan! Sen så finns det bara en trasig kratta, med bara halva skaftet så jag fick gå hukad hela tiden, härligt åt ryggen! Men jag har inte så mycket val, vill ju ha fräscht ute så vi kan hålla till där! Och nu ser det ju bättre ut. :) Tog med Tuva (hade kunnat lämna henne inne eftersom vi har såna där "barnvakter" men hon slocknade som ett ljus så fort hon kom ut. Jag lade ut först ett fårskinn, sen en tjock filt på den och så hade hon varma kläder på sej, så det borde inte ha blivit kallt. Dessutom så var hon varm och bekväm hela tiden!


Hundarna fick vara på balkongen undertiden, nyfikna! Ville ju vara ute och leka undertiden! Men tyvärr, bor mitt mellan 2 vägar plus att det går typ 100000 katter runt omkring hela tiden! Plus alla människor och hundar som går förbi, så lydiga är dom inte, haha.



haha, kolla in Skalman, han ska alltid trycka igenom huvudet där han kan!


Tog typ 1,5 timme för det var så mycket löv och annat skräp jag behövde dra runt med. Men nu är den sidan klar! Tar nog framsidan i morgon, vädret skulle ju hålla i sej över helgen iaf! tillåmed varmare skulle det nog bli! (som att jag inte svettades nog idag, haha) Nu längtar jag tills jag kan plantera blommor i balkonglådan och ampeln, ska nog strö ut lite blandade frön och solrosfrön i trädgårdslandet som är nedanför köksfönstret också. Ska tömma bort dom där gamla grejerna nu som suttit där i vinter, gör det i morgon. Nya balkongmöbler fick vi av min pappa också, snällt :) Dom syns där med hundarna, kommer en riktig bild när jag planterat blommor osv.


Sen käkade jag lunch och gav Tuva lunch, sen var det dags för promenad! gick runt forsön igen, finns inte så mega många vägar att gå om man ska ta sej runt (slippa gå och sen vända) om man ska gå för att vara ute en stund. Tyvärr. Speciellt inte om man har vagn med sej! Trey fick följa med idag med sin klövjeväska.


Nä, nu ska jag passa på att ligga i soffan några minuter innan Tuva vaknar och Jonas kommer hem, då ska vi dammsuga, torka golven och laga mat :) Jag tycker man får så mycket energi och lust att göra extra fint när solen lyser så här mycket! Det är liksom roligt på ett sätt att städa ihop ute och sen få plantera osv så det blir mysigt :)

4 kommentarer:

Emma sa...

Vad duktig du har varit:)
Och tack så jättemycket för svaren:)

Linda sa...

haha gullig skalman är!

Christoffer sa...

Hej, ja det är inte alla som kanske är stöpta till att ge presenter. Men personligen tycker jag att det är kul att ge Julia lite presenter lite då och då för hon uppskattar de så mycket =)

Fin blogg förresten =) Du blir den första som kan kika in på min, Jag tror inte ens att Julia (ungmamma89.blogspot.com) har det.


/Christoffer

Christoffer sa...

Ja men vad roligt =) men du får bara läsa den om det är dåligt väder för annars ska man vara ute och njuta.

/c