måndag 4 maj 2009

Låååååång helg!

haha, nu har jag verkligen varit dålig på uppdatering! Men det kan inte hjälpas, i torsdags när Jonas slutat jobba så packade vi hundar och saker för typ en vecka (fast vi skulle vara borta en natt, men vad gör man med 3 hundar och en bebis?) och stack till lnsjön, till mammas sambos stuga. Härligt! vi kom dit strax före 17 på eftermiddagen, strolande sol! Så det var ju ljust länge! Ingen annan var i linsjön då, så det var bara att öppna kombin och låta hundarna forsta ut! Sen så sprang dom lösa där i flera timmar, vi grillade och åt massa gott, jag och mamma gick en promenad på över en timme på kvällen med hundarna (hennes Luvan också) så dom fick springa ännu mer. När det började mörkna lite och vi skulle in för att natta Tuva osv så fick Luvan, Buddha och Skalman springa ute själva. Tillslut fick jag hämta in Buddha, han stod och pep och var toktrött och tyckte det var väldigt skönt att få krypa in i en bur på en tjock filt i närheten av kaminen. :) (han brukar kunna markera inne, så då får han sova i bur osv när vi är borta. Inte han nåt imot när han springer av sej i flera timmar innan!!) Luvan och Skalman verkade aldrig bli trötta, vid 22-tiden började det bli dags att tända brasan och då stängde vi in dom, inte bra med busande hundar breved en jätte eld precis! Men då var Skalman ganska trött, gick och lade sej i mott knä när jag satt ute på bron, haha. Elden var jättefin, och när den nästan slocknat så fick hundarna springa ut på en natt-kissning i mörktet, härligt att inte ens behöva använda koppel! Satt uppe och pratade en massa och åt massor av kex och ost och annat snacks. Tror vi kom i säng vid 1 tiden, en annan var ju tok trött då, brukar ju lägga mej senast vid 23, haha. ;)
Dagen efter var det bara att öppna dörren och låta hundarna rasta sej igen, det är så härligt! Busa av sej på gräsmattan osv. Jag och mamma gick ca 1 timme igen efter frukost så dom fick rusa av sig och rasta av sig igen. Vid 12 tiden så kom det några andra till en stuga där, så då fick inte mina nyfikna hundar springa som dom ville längre. men det var bara 2 stugor bort så efter att vi krattat (Jonas och Lage kapade ved) så fick dom ca 1 timme igen, behövde ju bara ha dom kopplade tills vi gått förbi den stugan, sen fullt ös igen. Sen gjorde vi inte så mycket, tog det lugnt, käkade middag osv. Innan vi åkte hem så fick dom en tinne till lösa, så dom var rätt så nöjda ;) När jag och mamma hade gått ett tag där mitt på dagen så frågade mamma "ser du den där stenen?" "jaa, typ" svarade jag. Hon sa "är du säker på att det är en sten? Den ser ganska mörk ut" "hmm... kanske bä'st vi vänder" Finns inte ens mobilteckning där, haha. Men på väg tillbaks så sade vi att vi skulle ta bilen och åka och kika om det var en sten eller inte, så man vet! Så vi inte blir rädd för en sten varje gång vi är ute och går, haha. Men jag kan ju också tala om att "stenen" var borta när vi åkte tillbaka med bilen....... Tur att vi vände! Vill inte möta en björn med 4 lösa hundar, barnvagn och ingen hjälp att få! Usch. Dom har sett björn runt omkring där flera gånger, senast för någon vecka sen, så det är ju inte så konstigt, speciellt med tanke på attd et är mitt ute i skogen. men ändå! Björnar är jag rädd för, inte rädd att möta andra djur där trots att det är en varg som stryker runt där också, björnen jag är rädd för, för dom har ju dessutom bebisar nu.
Jag tror vi kom tillbaks till Ånge vid 20.30 tiden på fredag kväll, haha. :)

Men nu ska jag låta bilderna prata för sej själva istället!


Direkt när vi kom dit. Mammas Jack är på andra sidan där om ni ser.
Luvan kan inte förstå att inte hon också får grillat!!!
Vi som grillade. Mamma och Lage, Lages dotter, Lages pappa, Jonas, Tuva och jag.
Promenad på torsdag kväll. Skalman hittade en snöhög som han tryckte ner hela skallen i, flera gånger. Han kröp som en säl typ genom sen, haha.
Springa, springa, SPRINGA!!

Jonas leker med Skalman.

Mamma visar att hon vet hur en boxer ska stå..... ;) Jajjemen, så här står en bruksig boxer i utställningsringen!! De ni.. ;)
Mysiga elden!
Lage satt och spelade lite gitarr undertiden det brann. Mysigt!!

Mer eld..


Lage och Jonas har säkert någon viktig diskution där vid elden... haha.
Trey på fredag morgon. Han srang till andra sidan, sen förstod han inte riktigt hur ham hamnat där.. haha. Sen hittade han grinden. ;)


Leker med Lage.

Trey och Skalman.

Hundarna har fått frukost. Skalman "diskar" lådan den låg i, haha. Kolla hur han står med tassen i den och håller fast, haha, goding. Så gör man med matskålar också, kan klämma fast dom mellan tassarna så han kan slicka riktigt noga.


Härlig morgon!
Jag lyckades naturligtvis lägga myggnätet till vagnen på sängen innan vi åkte, och det var tokmycket mygg! Man tager vad man haver. :) Detta funkade också bra!
Luvan tar sej en simtur. Jag stoppade fötterna i vattnet, och om vi säger så här, jag är inte avundsjuk på den där galningen.
Men hon tyckte det var kul!

Varmt var det! Tuva ligger under babygymet på altanen, jag sitter breved som myggvakt, haha.
Vägen vi gick efter.
Samma sak här..

Sista promenaden, Jonas följde också med.






Härligt, rena och fina blev dom... Eller inte...

hihi, det råkade bli några bilder.. ;) Men men, jag tycker själv att det inte finns nåt tråkigare än en blogg utan bilder!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men va härligt det såg ut att vara! Skönt när de kan springa sådär..
Såklart ska det vara massor av bilder ;)
Kram på er!
Jennie & busarna

Linda sa...

härliga bilder och riktigt kul med små videos!!!

kram