onsdag 29 april 2009

Skalmans premiärtur på cykel

Nu ikväll har Skalman cykeltränat för första gången! Vi cyklade ca 15-20 min och han sprang ca 0,5 meter från mitt ben i trav, tokduktig! då har han aldrig varit nära en cykel eller nåt..! Han fattade vad han skulle göra och att han inte kunde nosa i diket osv. :) Därimot så hoppade han jämnfota och skällde när vi mötte en kvinna, han är ju mega folk kär så han tyckte väl att det var jätteroligt att få springa mot dom, hmf. Men men. Hoppas bara att dom uppfattade hans viftande svans, när jag kommit typ 100 meter bort så kom jag på att jag skulle ju ha stannat och gått förbi flera gånger tills han slutade, men det är lätt att vara efterklok! ;) haha. Duktig som tusan var han i övrigt iaf!

Annars har jag mest sprungit runt hela dagen, apoteket, ICA, tvätta, rasta hundar, kratta gräsmattor, ringa hyresvärd mm mm mm. Men nu är det kväll och jag är nyduschad och luktar mycket bättre än innan, haha. :) Nu ska jag prata lite med min kärlek och sen lämna han och hans kompis ensamma så dom får ägna sej helt åt hockey. INTE min grej direkt!

2 kommentarer:

Emma sa...

Visst är det härligt att cykla med hundarna:)

Linda sa...

bertil älskar också att springa bredvid cykeln, fast nu är vi inne på att skffa cykelväska då hans ben inte orkar några längre sträckor ;)

kram