söndag 7 juni 2009

Helgen som varit

Har faktiskt inte gjort så mycket. Var och firade Jonas systerson som fyllde 4 år igår en snabbis, sen hem och käkade tacos hemma hos oss med en kompis till Jonas. Det hade ju varit träslaget på dagen och dom skulle ut på kvällen, men först måsta dom ju kolla på fotboll. Så 2 till killar dök upp också, sen blev jag ensam runt 23-tiden. Tuva var jättesnäll hela kvällen, nöjd och glad och sen somnade snabbt :) Skönt!
(Stackars barn, redan skadat haha. Men Sverige förlorande även fast Tuva hejjade!)
i 2 dagar har Tuva ätit 8 iskuber med morot! Och idag åt hon en hel portion gröt! Så nu är lunch målet ersatt med mat åt henne. Hon får ju såklart flaskan om hon behöver lite mer efter, men det har hon inte velat.
(Grötmonster!!)

Det har regnat i flera dagar nu, men jag tycker det är lite mysigt :)
Mina blommor i blomlådan mår inte så bra, regnet som rinner av balkongen ovanför rinner rakt ner på dom blommorna, så dom börjar bli lite skadade. Mamma ska hjälpa mig att byta ut dom mot lite tåligare blommor :)

Jag hittade en barnvagn på annons på blocket.se som jag ville ha, men när jag ringde idag var den såld :( så typiskt! jag ville verkligen ha den! Verkade ha många fördelar, en stark färg i grönt (jag tycker om starka färger) plus att den var billig och här i Ånge! (sen var det bra däck och allt sånt också) så det var ju lite tråkigt. :(

5 kommentarer:

Jennie sa...

Va söt hon är!
hehe.. nja de är mina lyktor allihopa.. man får ju göra det lite mysigt.. älskar ju att inreda och greja jag.. (A)
Vi ska prova lite i sommar och se hur det går.. så beror de ju på jobb efter det och så.. men får jag jobb flyttar jag nog upp... trivs väldigt bra(än så länge) hihi..

Jennie sa...

Jo jag tänkte höra med geniet själv.. han hade lite problem igår.. men vi kanske löser det om vi slår ihop våra kloka hjärnor.. fniss. Fast han jobbar mest just nu..
Jo jag har alltid varit lite händig, inget läshuvud istället.. men men man får ta vad man får..
men de är inte alltid det är inredningen som gör ett mysigt hem heller, personerna är ju minst lika viktiga. Tycker ni verkar ha det mysigt..

madde sa...

sv:ja jag håller med... tjejer ska ha lite kurvor ;) men sjukt att de kallar henne för fet lixom.. man ser ju hennes benmuskler tom -.- ahha

Anonym sa...

Jo visst blir det mys med ljus och växter.. man kan göra mycket med textiler också..
Du kanske kan prova att plantera en avokado kärna.. de är tåliga som tusan... ;)överlever till o med hos micke ;) fniss

Beror helt på vad som ska vara i.. fiskar växter och hur stor kupan är.. och hur ofta hon vill byta vatten.. säger han...
www.pwss.se köpte han dem på...

Må gott nu ska vi titta på film och äta yoghurt

Jennie

Hallonmamma sa...

Hhaha! Vart har du köpt Sverige bodyn btw?