onsdag 24 juni 2009

Kvällsdopp


Jag och mamma tog en promenad nu på kvällen med lite hundar, alla ni som känner mej vet hur lätt jag har för att svettas så i denna värme var jag ganska varm när jag kom hem. Som tur är så var min fina Tuva vaken, så ci stoppade henne i vagnen och sprang ner till vojen och jag tog ett kvällsdopp!! kl 21.45 var det 21.6 C ute än!! Det var riktigt skönt med ett dopp kan jag lova! sen rastade jag hundarna och gav dom kvällsmat, balkongdörren står fullt öppen så jag hör nu hur Buddha och Skalman jagar en fluga. Roligt dom har, hahaha.
Jag tror jag har sträckt rumpan!! haha. Lita bara. Kände lite grann när vi var ute och gick, men tänkte inte så mycket mer på det. men efter att jag badat och blivit kall! Huua, varje steg är en plåga! Fattar inte hur, för vi gick inte speciellt snabbt egentligen (kan vi inte ha gjort, för svetten rann inte av mej, haha, fräscht) så jag fattar inte hur det gick till! Men ont gör det!! men men, det har nog försvunnit tills i morgon. :) Om inte annat kanske de gör mindre ont när muskel blir varm? då kan man ta promenad ändå.
På fredag kl 15 kommer min baddräkt!! Härligt!!
Nä, nu ska jag kolla om inte älsklingen inte är klar med biltvätten snart! godnatt!
(bild som är några dagar gammal på fina Tuva)

4 kommentarer:

Catrine sa...

men gud.. vare inte kallt? :O

Adams mamma sa...

Åh så gullig bild!

Jennie sa...

Jo jag är precis lika dan jag äter när jag mår dåligt. Men de är de nog många som gör. ;)
Jo jag kan tänka mig de där med huden, en annan har ju inte fått uppleva det än.. Såklart tar de ju längre tid om du går ner samtidigt. Men de är ju inte bra att gå ner för fort heller. Bättre att man sköter hälsan också så länge. =)

Ja vi var ut på kvällskissen igår vi och det var rikigt varmt ute, kollade ju såklart inte graderna.. men de var säkert inte så mycket kallare än på dagen då vi hade mellan 20-23 i skuggan..
Idag ska det visst bli världens kalasväder. Strålande sol och varmt. skönt att få känns lite sommar. MEn jag längtar ju inte till vår åre resa precis. FÖR varmt väder i en bil utan fungerande fläktar eller ca. Ja de är väl rena mordförsöket det ;) Tur vi kan stanna så hundarna får bada, när vi åker bastubil.

Må gott nu idag!

Jessica sa...

Catrine:

haha, nä, de var skönt :) ÄLSKAR att bada!! bästa som finns nästan!!