onsdag 24 juni 2009

En dag på stranden..

Om man nu kan kalla en byggd badplats för riktig strand?? Men det är ånges badplats iaf! bara några 100 meter från där vi bor dessutom :D Så jag blev lite rastlös mitt på dagen, det är ju för varmt för både hundar och mej för att ta någon kopplad promenad (lösa i skuggiga svala skogen är ju en annan sak) så jag och Tuva packade ihop oss lite snabbt och gick dit :)

Jag låg på den sida som det mest skugga för Tuvas skull.
Så här nöjd är man när man ligger på en filt på gräset i skuggan utan blöja, haha :)

Dom har satt en fontän i mitten, fint tycker jag. På kvällarna lyser det lampor under den också!


En skrattmås blev väldigt närgången..!

Fin


Tillslut så slutade Tuvas pappa att jobba och kunde komma och hålla oss sällskap :) Myyysigt värre!

Tuva tyckte också att de var bra att pappa dök upp :)

Jag har inga badkläder än tyvärr, dom kommer i morgon eller på fredag. Ska för första gången sen jag var liten ha baddräkt..! Jag är så fet och allt så jag måste ha nåt som täcker mycket för att överhuvudtaget kunna bada. Bikini får det bli nästa år!! (skryter lite, har iaf gått ner 10 kilo nu, men det är MASSOR kvar. blä) Om vädret håller i sej så blir vi där i morgon också, men med lite fika :) Nu ska vi äta, har testat att göra ungsomelett med ett täcke av bacon och rödlök. Vi får se vad det smakar!!





4 kommentarer:

Jennie sa...

Å va härligt det såg ut! Mysigt med vatten så nära.. här vet jag inte vart de finns än.. Så jag har grillats i solen idag (till o från iaf vi har fått kalvar på gårn) =)

10 kilo är väl inte så illa?? de är ju en bra bit på vägen. Man får se de positivt.

Soliga kramar från oss i Hedvigsfors

Jennie sa...

Jo, men jag tycker de är bra iaf. Enligt min längd så ska jag ner 8 kilo.. när jag når de har jag gått ner 20 ungefär.. spårade ur lite där nere i götet när man mådde piss. men men.. sånt är livet.

Elin sa...

10 kilo är väl hur bra som helst! :-)

Hallonmamma sa...

10 kilo är ju jätte mycket vännen! Vad duktig du är!