måndag 27 juli 2009

Lite sprickning nu...

Tuvas tand är på väg upp nu! det är en liten bit som står upp nu!! :) Hoppas resten skyndar sej upp nu så det blir liiite lugnare här, hahaha. :) det är inte mycket som gör lillstumpan nöjd just nu! och att jag är apförkyld och helt borta i huvudet gör det inte lättare, hahaha! men det går väl över tillslut, både förkylning och tandsprickning. :)

Tuva har börjat vakna vid 4-5 och ska leka en timme eller 2. sen sover hon 1-2 timmar till, sen är det dags att kliva upp! (enligt henne alltså...) men det funkar, jag kliver upp första omgången så Jonas får sovs, nästa gång hon vaknar kliver Jonas upp :) hon är mitt i någon utvecklingsfas också, allt jag läste om det stämmer in iaf, svårt att somna på kvällarna (något hon aldrig haft förut) svårt att sova dagtid, kan vakna tidigare och även flera gånger på nätterna, vill ha mer uppmärksamhet och kontakt (typ skriker om vi går in i köket) och allmänt missnöjd med humörsvängningar osv. men när hon är ju världens underbaraste unge ändå :)

Nä, nu ska jag vila lite innan Jonas och Tuva kommer hem igen, dom är ute ocxh åker en sväng.

2 kommentarer:

erika sa...

Det är mycket intressant med de olika utvecklingsfaserna tycker jag, det kan vara skitjobbigt när man är mitt uppi, men trösten är ju som du säger: de går över (&byts ut mot nya ;-))

Hoppas din förkylning ger med sej snart!!

kramkram

Kicki sa...

När de hade börjat spricka upp och man känner tog de nog nästan en vecka innan de hade vuxit upp.. men de är på väg då iaf :)