fredag 31 juli 2009

På spåret...

Var till Magda och lade spår idag. Äntligen! Som jag har längtat efter dessa spår! Men har man inga klövar så kan man inte göra så mycket.



Skalis har gått ett spår tidigare, en minikort när han var ca 4 månader, haha. Så jag vet inte om man kan räkna detta som hans andra riktigt. Men jätteduktig, han var totalt orädd över blodlukten och gick självmant framåt.

Väldigt nöjd whippet efteråt!Buddha har också gått ett minispår tidigare, för 2 år sen faktiskt... Men han var också nyfiken på vad det var som luktade så smaskigt ;)

" Ojsan, en sån fin!" verkade han tycka. Ville hellst ligga och gnaga på den på vägen sen.



Nova likadant, hon har aldrig varit i närheten av ett spår, men tyckte lukten var alldeles för spännande för att låta bli.

"titta vad jag hittade!"

Trey har gjort detta förut eftersom han har ett Godkänt Anlag i bagaget, han fattade vad som var på gång så fort han klev ur bilen, för då började han söka spåret. Sen var det bara att försöka hänga med i svängarna!








Sen måste man ju få springa och leka lösa när man är hos Magda och hälsar på.. :) Tripp, trapp, trull. Nova kom en bit efter så hon syns inte i bild med dessa glada galningar. :)
Underbart härlig dag, men med förkylningen fortfarande i kroppen så blev jag ganska så färdig i knoppen kan jag lova..!
Nä, dags att logga ut, Tuva har nått TV-dosan, smakar tydligen gott.

7 kommentarer:

Melinda Dalin sa...

Hehe ja han gick i valpklassen :)
Gud vad din lilla dotter har blivit stor föressten! Hjälp, det kändes som att det var igår jag läste att du nyss hade fått henne!

magdalena sa...

det var en bra dag att spåra, blev så stolt över dom alla! Snor bilderna på Sköööölis! Så han får glänsa liite!

Elin sa...

han visar sällan att han är hungrig, nån enstaka gång kan han gnälla av hunger men inte mer.. och jag har inte provat med bara fruktpure, ska göra de imorgon. tack för tipset :-)
och inga tänder har jag känt av, har väntat på dom länge nu för han dreglar mer än nånsin och äter på allt! aja de märks ;-)

madde sa...

haha nej de såg ja inte xD jag visste inte att de var hon iaf xD haha visste inte att hon höll på med det ens xD trodde hon hade gått ner så mkt som hon ville x)

madde sa...

sv: jaha hehe ja där ser man, jo men de var nog hon :) kände igen namnet också så hehe...

madde sa...

du får komma och rida ngn dag :D

Elin sa...

jag tror krille skulle bli galen om jag gjorde en tofs på oliver :-D haha..