måndag 3 augusti 2009

Hur gick det till??!?!


Tuvas första tand kom ju för ett tag sedan, igår kväll så vaknade hon och skrek några gånger men lugnade sej snabbt och somnade om igen. Nu skulle jag kolla exakt hur stor tanden hade blivit, och vad får jag se??! En till tand!!! Man ser det vita genom tandköttet, den har alltså inte spruckit igenom än, men antagligen i natt eller i morgon. Lilla gumman börjar bli stor!!


En till rolig grej Tuva har börjat med. Hon rullar fram till grinden till köket med gåstolen, sen sitter hon där och kikar på hundarna och sträcker sej efter dom. Om dom bara sover så börjar hon skrika och tjoa, om man kastar en leksak så hundarna börjar leka så blir hon nöjd och tyst, hahaha. Eller släpper in någon hund till henne eller hon in i köket, då blir hon också nöjd. Då rullar hon efterdom och pillar på dom och dom nosar å slickar å håller på, hon bara ler och är glad. hihi. Hon tycker dom är megaroliga :D

5 kommentarer:

madde sa...

sv: ja jo jag brukar mäta mig för de är ju det som visar bäst resultat ;) ja jo visst får man muskler men hellre massa muskler än massa fett ;) jag kommer nog gå ner 10 kg iaf denna höst :D sen äre bara 5 kvar hihi

Kicki sa...

Han va nog runt 6mån när han fick smörgås. Han fick smörgåsrån ännu tidigare. De va ju för 2-3veckor sen han fick pannkaka. Han va säkert ca 5 mån när han fick gurkbit & äppelbit. Nu får han allt. Han får en bit macka på morgonen. han får köttbullar och makaroner att plocka med själv. Han får de mesta :) bara man är försiktig med kryddor (salt) och att de inte är så svårtuggat så går väl allt bra tror jag :)

Gu va kul att hon har fått tänder! Vi väntar för fullt på fler, de geggas runt så i munnen och dregglas för fullt. Så de borde vara på G snart för en omgång tänder igen. Man känner dom under tandköttet jätte väl men de har inte spruckit upp nått och man ser inge vitt än. Men de kommer väl de med :)

Kicki sa...

eftersom du inte svarar på msn så får vi ta de här :P

vi va på mc donalds och så köpte jag sånna där äpple bitar på påse som han fick. de gick jätte bra men efteråt när jag berättade för exempelvis mamma vart hon galen :p hon sa att äpple fastnar jätte lätt i halsen osv.. hah men de gick jätte bra. Gurka är ju bara att skära en liten tjockare bit.. kevin fick kvar skal och allt :)

Kicki sa...

jag tycker persolinge att de är bättre med en stor bit att gnaga på :) eller småbitar att plocka med.

smörgåsrån älskar kevin och kan äta hur många som helst :) dom delar jag i 2 eller 3 bitar och ger honom.

erika sa...

Åh shit, det där med tänder kan ju vara både roligt & mindre roligt :-) Meja fick typ alla samtidigt, eller, ja, det var inte riktigt sant, men först fick hon fyra & sen bara ramlade de andra fram. Hon hade 16 (!) tänder tidigt & för ett tag sedan bröt de fyra sista fram så nu är det lugnt ända tills sex-års tänderna ska komma :-)

Va söt hon är när hon gosar med hundarna :-) busungen!

Den 24/8 fyller ju Meja 2 år, det är en måndag, så vi har tänkt fira henne den 23:e. Har ni lust att komma?? Skulle vara superskoj!

Kram på dej kusse