onsdag 1 juli 2009

värmen verkar hålla i sej...


och jag har soleksem över ungefär hela kroppen. Skönt! Tur att kallt vatten svalar lite iaf. men men. :)

Hoppas att värmen avtar lite mot eftermiddagen, det är lure coursing träning på alnön ikväll och det vore roligt att kunna åka! Skalman då och tänkte isåfall ta med Buddha så han får testa, haha. (lure coursing är en sport för vinthundar där dom jagar en "lure", en fejkhare på en bana. Inte som på greyhoundrace, utan en "påhittad" bada på en gräsplan.)


Vi får se hur det blir!




Dessutom började mina ögon klia igår kväll så mycket att jag har var i dom idag..! Härligt! haha. eller inte! Vet inte vad som utlöste det, så var det när jag var liten och allergisk mot alla djur å gräs och hö och allt du kan komma på typ! Träffade en ny hund jag aldrig träffat igår, så jag vet inte om det var det som utlöste det? eller alla knotten? hoppas på det sistnämnda!




Annars gör vi inte så mycket, försöker svala av Tuva med bad i balja och sjö, vi badar och tar det lugnt. Kan inte göra så mycket mer i denna värme! Hundarna har semester från allt vad jobb heter just nu. Men ska förhoppningsvis snarty börja lägga spår åt dom, kul!


Just det, Tuva fick sina 5månaders sprutor igår. Hon var jätteduktig, på första pep hon typ yill, inget mer. På den andra började hon smågråta i några sekunder typ, sen var det bra. Och efteråt också! Hon fick alvedon i förebyggande syfte, och sen när den hade gått ur så blev hon jättevarm (var hos Jonas syster så vi kollade inte tempen på henne) men var förtfarande glad, men fick en till alvedon innan hon skulle sova för att vara säker. men ingen gnäll, inget gråt, ingenting! Hon är så duktig och snäll lillhjärtat :)


Nä, nu ska vi käka en tidig lunch så Jonas hinner gå och träna. :)

4 kommentarer:

Emma sa...

ojoj tänk att hon redan är 5 månader, tiden går fort:)

Kicki sa...

va kul att sprutorna gick så bra :)

jag trodde ju för flera månader sen att de va tänder på g. Nu hade jag ingen misstanke alls. Men de har allt spruckit upp i munnen på honom :)

Maria sa...

Här har dom i alla fall vett att ta båda två sprutorna på en gång. En i varje ben. Måste vara bättre en att sticka först en, sen en till............

Hallonmamma sa...

sv. Det var nog bara soleksem jag hade. Jobbigt var det endå... Men fick bara utslag på armana och halsen. Men visste inte först var det var. Eftersom jag vart dålig med att använda solkräm.

Alltså hennes leeende ! <3