måndag 24 augusti 2009

Lite nytta iaf.. :)

Ja, flyttningen går sakta frammåt iaf.. :) Har flyttat lite kartonger, vi ska försöka tömma förådet först iaf så man slipper alla dom sakerna..! Tar med oss några kartonger varje gång vi åker. Vi var till Sundsvall igår iaf, Tuva var hemma med mormor (!!) så hon skulle slippa allt folk osv eftersom hon fortfarande inte är helt pigg. Bara andra gången jag lämnat bort henne över en dag tror ja, första gången så var hon med Jonas. Men det skulle gå smidigare så, vi köpte toalettstol osv, haha. ;)

Idag så har jag beställt våtrumstapeterna till badrummet, vi får se om rörmockaren ringer ikväll eller i morgon så han kan plocka ut dom gamla grejerna. Undrar hur lång tid det tar att få tapeterna egentligen?? jaja, kan ju inte ta mer än en vecka iaf..!

Jag och Tuva stuvade in hundarna i bilen och for till huset idag, bar in typ 4 kartonger och sen så låg Tuva på en filt medans jag gjorde mitt bästa för att få bort nyponbuskar. Dom sticks väldigt mycket, speciellt när dom är spretiga, så ni vet de.. ;) haha. Sen så somnade Tuva en liten stund, hon var trött så jag satte henne i bilstolen i bilen (ja, dörrarna och allt var öppna och hon stod alldeles breved mej) så jag snabbade mej som tusan för att hinna få bort så mycket som möjligt när hon sov. Sen när hon vaknade var hon fortfarande trött så hon skulle vara i famnen, men de var bra tajming för Jonas slutade jobba och kom dit och tog henne så jag fick göra klart det sista och släpa bort allt jag klippt bort.


Före:
Efter:
Det ser inte så mycket ut, men tro mej, de var jobbigt ;) hahaha.
Hoppas på bra väder i morgon så ska jag nog klippa ner vinbärsbuskarna, det finns 4 svartvinbär och 1 rödvinbär. Ska klippa ner iaf 3 svartvinbärsbuskar, så att dom kan växa upp sen igen, för dom ska få vara kvar men dom är lite gamla och spretiga, så jag låter dom få en nystart istället. men jag fick inte göra det med alla för Jonas, för då kommer det ta nåt år innan dom är så stora så det kommer bär, och Jonas ville att Tuva skulle kunna plocka bär och äta av dom till sommaren, gulligt va? Nä, vi får se om jag åker dit i morgon igen. :D
Nu ska jag kolla lite på TV innan jag dammsuger och cyklar med lite hundar!




2 kommentarer:

Kicki sa...

åh va du är duktig! är du en trädgårds-pyssel-människa? :)

Oj vad hon siver om dagarna :) kevin sover 2x 30-40min bara på dagarna.. vi har försökt få ordentliga rutiner på honom och dom funkar faktist ganska bra :)

twixy sa...

vilken fin blogg du hade =) håller på att försöka få till min bra, men inte så bra på datorer haha.
Och får hoppas Nemo lär sig snart, så tråkigt när han inte vill bada med oss utan står och skäller vid kanten och inte vill i :(