måndag 10 augusti 2009

Tuvas nya vagn...


Tuva fick ju en ny vagn av sin morfar! Jag tror jag har glömt nämna det. ;) Den heter Hoco Diamond och det står Hoco Austria på den, informationspapperen var på typ tyska eller liknande. Det är en mobilbild så det är svårt att se den härliga klarröda färgen den faktiskt har!
Det är en kombivagn, men vi tog bort liggdelen på engång och bara använder sittdelen som har 4 olika lägen.
Hjulen sitter lite "lösa" på den så man svänger hur enkelt som hellst,
den är lätt (ca 15kg) man kan vända hantaget, sufletten kan man dra ner långt framtill så dom inte får solen i ögonen, om ni kollar noga på bilden så ser ni en dragkedja på sufletten? ser ni? Den gör så man kan ta bort tyget på sufletten, det som hänger nedtill, och så är det nät innanför! Så när det är varmt tar man bort det så åker luften rakt igenom och dom ändå har sufletten uppe för solens skull!
Den är lätt att köra och allt, jag kan inte ens få ut i ord hur nöjd jag är med denna vagn!!! Just nu kommer jag inte alls ihåg vilken årsmodell det är, men en 08 tror jag det är.
I sittdelen har hon en liten dyna som man först kan ha i liggdelen så dom ligger mjukare, sen sätter man den i sittdelen, sen är det en dragkedja även där så man bara sätter fast ett överdrag, fotsacken, direkt på. Sen så sitter den där! Den är så praktiskt, lätt, härlig att köra och allt så det finns inte ord!
Tuva är också nöjd med den ;) haha.

4 kommentarer:

Kicki sa...

ja den va ju jättefin :)

största anledningen till att vi böt vagn va för att vi vill ha en endast sittvagn som är ganska kompakt och blir liten när man fäller ihop den. Sen att vi är kära i färgen och tycker att den är skitsnygg är bara ett plus ;)

Maria sa...

Visst är det kul med vagnar =)) Mira var inte ens 1 år o hadde haft 3 vagnar. Har sålt en så vi har fortfarande 2. Men Min Urban Jungel är det bästa som hänt mig (åtminstånde i vagnväg ;)) Den väger bara 9,5 kilo, och är ju så lättkörd. 3-Hjulingar är ju suveräna, synd att du inte upptäckt det =))

Jennie sa...

Ja visst är den härlig ;)
skrattade mig hel blöt av tårar när jag fick den..

erika sa...

Nja, jag tror nog att det är -07:a, för Meja har en exakt likadan :-D visst är den bra?? Vi har iofs fått byta ut hela stommen en gång, men annars så är vi oxå helnöjda! Det bästa tycker jag är att man kan vända på handtaget så barnet kan sitta båda fram- & bakvänd :-)

kramkram