tisdag 1 september 2009

Fler tänder....

Tuva börjar få tänder i överkäken nu. Alla sade ju att det skulle svullna osv, men de gjorde det aldrig i underkäken. Men det har det gjort på översidan! Hon är alldeles svullen och man både ser och känner tanden på andra sidan, alldeles hårt, så förhoppningsvis komemr den om 1 dag eller 2.

Idag får vi förhoppningsvis en rörmockare till huset! Vi ska ju renovera badrummet innan vi flyttar in. För typ 2 veckor sedan pratade vi med en, han skulle höra av sej i slutet på helgen elelr början på veckan. Förra helgen alltså. På onsdag ringde vi igen eftersom han inte hört av sej, då skulle han höra av sej nu i helgen. Idag är det tisdag och än har vi inte hört nåt! Lite förbannad man blir, så igår fick vi tag på en annan som antagligen kommer redan idag!! på eftermiddagen!! Jag menar, om den andra killen inte har tid får han väl säga det, vi sade att det var bråttom. Det var andra som sade att dom hade fullt upp, så då är det ju okay, men varför hela tiden skjuta på det och inte ens kunna tala om det??!

Så i eftermiddag åker vi dit, ska omma ihåg att knäppa kort innan han börjar, han ska ta ut toalettstol, handfat, element, fixa slanghål till tvättmaskin och det står en duschkabin där som ska bort och han ska alltså sätta blandaren på väggen. Sen ska mamma och hennes sambo hjälpa till att riva ner och spackla, sen en annan kille som ska sätta upp dom nya tapeterna och golvet. :) Sen rörmockare igen för att sätta dit ny toalett osv. :) Blev lite less eftersom vi tillåmed köpte tapeterna igår, så om bara rörmockaren kommer så kan vi börja för vi har spackel, våtrumslim, tapeter osv osv.

Jag kommer att döda mej själv om jag glömmer kamera! i värsta fall får de bli mobilen om jag är så tankspridd, men förhoppningsvis inte.

Igår åkte även jag och Jonas med alla sakerna i källaren, nästan iaf. Vad är allt??! Vi fyllde upp kombin, baksätet och framsätet på volvon, baksätet på saaben och grejer på släpvagnen. Ändå är det saker kvar!

Det är så litet förråd här där vi bor, så vissa saker ställde vi i potatiskällaren. Den användas inte. men de var så fuktigt där så min brudkista som jag ärvt efter min farmor har möglat :( Men den står på bron utanför huset, min mamma ska försöka hjälpa mej att göra ren den, hoppas de funkar!!

Nä, nu blev det ett långt inlägg om egentligen igenting, haha. Jag, Tuva, Trey, mamma och hennes hundar har varit på promenad, idag är det varmt ute! Det behövdes lite frisk luft efter Tuvas skrik och grin attack i morse (över tanden), men nu behövs det vila också! Ska äta lunch så blir de vila sen.

Förresten, Nova är på väg in i höglöpet, pojkarna steppar runt på andra sidan grinden med öronen så högt upp på huvudet så jag fattar inte hur dom får dom så högt och hon går på andra sidan och drar rumpan mot grinden och retas. kul! Eller inte. hahahaha. Nu ligger hon i soffan och tuggar ben istället. ;)

2 kommentarer:

Kicki sa...

Hm, okej. Jobbigt med denna hosta :/ och att han fortfarande äter dåligt. men de sa åt oss att drickan är de viktigaste och att hans förkylning som börjat om eller ftt en annan förkylning.

Tänderna i överkäken är mkt segare än i underkäken här.. den ena där uppe har inte växt ner ordentligt än.. men de är ju inget som märks av, som tur är!

hoppas rörmockaren hör av sig snart så ni får fart på renoveringen :)

Kicki sa...

aah 85kr va kupongen på. Va tvungen att kolla flera ggr. För då borde ju blöjpaketet bli nästan gratis.. Så visst är de värt att prova men vill ändå höra åsikter om vad andra tycker om dom :)

Vad är de för 6mån paket? de från libero? de fick iaf vi vanlig avi till..