söndag 6 september 2009

Östersund... och en till tand!!


Där hamnade vi lite oplanerat idag.. :) Vi ville ha en bokhylla från Jysk, ringde till Sundsvall men dom hade inga fler, ringde till Östersund och väntade i nästan 1 timme utan att någon svarade!! Så vi bestämde snabbt att vi skulle åka dit ändå, vi behövde ändå strumpor och strumpbyxor åt Tuva.

Naturligtvis hade dom inte bokhyllan, men köpte ett nyckelskåp iaf :D

Då gick vi in på Lindex istället, dom har snygga barnkläder..!! Köpte dessa två till Tuva, plus en tunn mössa, 8 par strumpor då hon bara hade 1 par som passade (hahahaha) och ett par strumpbyxor/kalasbyxor/tajts kalla-de-va-du-vill som var vita med volanger på rumpan...!! hihi,
urgulliga! Sade senast igår att hon behövde nya, hade inga vita för dom hade hon växt ur och så var vi till Jonas syster och åt, dom åt surströmming (Jonas plus hans svåger) och resten av oss åt grillat :) mums. Och då hade Tuva en rosa klänning med mönster på, till mörkare rosa (nästan lite åt de lila hållet) strumpbyxor med elefanter på.... Inte så matchande, men gulligt som tusan ;) hahahaha. Och jag som letat efter såna där med volanger på rumpan, finns de nå sötare än när dom ligger med rumpan i luften och den är full av volanger??!! hahahaha.

Oj, så här mycket har jag nog aldrig skrivit om kläder förr, hahaha. Men hade inte så mycket att skriva om, så jag lade in bilder på dom också. ;)


Tuvas första tand i överkäken är igenom! Det är en sylvass tagg där nu :D Så nu sliter hon hårt med storgaddarna i majskrokar kan jag lova, hahaha!

Nä, nu ska jag leta fram strumpor åt mej så jag och mamma kan åka ut i skogen med hundarna en sväng!!

3 kommentarer:

twixy sa...

Är från Gymgrossiten, ska göra så att man inte blir lika sugen eller hungrig, ska ta dom 2-3 ggr om dagen innan jag ska äta. Men verkar inte hjälpa något :P så ska nog inte köpa dom mer :)

erika sa...

Tack för dina fina ord kusse!!! Av någon anledning tappade metrobloggen bort min kommentar till din, vilket retar mej nått alldeles vansinnigt!! Men så kan det bli :-) tusen tack, det var så himla fint!

Snygga kläder! Jag gillar oxå kläderna på lindex, känns som att de har kommit ett steg längre, dom lixom thinking outside the box :-) fina mönster & färger, samt att de har rätt mycket ekokläde vilket vi gillar starkt :-D

Ha en bra kväll
kramkram

(jag glömde ju att skriva i mitt inlägg att du kan kopiera bilden på min sida & skicka den vidare till fem vänner, märkt att jag är orutinerad vad gäller utmaningar va??)

Kicki sa...

vilka fina kläder!! :) natten gick faktiskt bra :)