måndag 7 september 2009

Härligt kyligt ute!


Har varit ute på en promenad med Tuva, Trey, mamma och hennes hundar. Det var 6 grader ute, och lite små soligt, kan det bli bättre??! Älskar när det är sådär svalt och skönt, friskt, man kan verkligen andas! Iaf när man går ut för att gå en promenad, då klär man ju på sej lite också, de är nog en annan sak om man klätt sej lite "finare" eller liknande.
(obs: mobilbild)

Tuva hade sin nya rosa dress som vi köpte igår, även den nya mössan som satt jättebra! Och över allt de hade hon en fleecedress, liyckades hitta en som var tunn faktiskt! Alldeles lagom alltså nu, och en filt på det. Hon satt upp och kikade mesta delen av promenaden, men somnade en sväng på slutet.


Alla fleeceoveraller jag hittat har varit så tjocka, så denna var så perfekt, för hon behöver ju inte ha nå tjockt än, och speciellt inte i vagnen! Jag menar, långbyxor, långärmad, mössa, tunn fleeceoverall och en filt. Hon kändes alldeles perfekt i kroppen när jag kände :)


Just nu ligger hon och river sönder nå papper på golvet... hmf? Jaja, hon har iaf slutat göra allt för att få uppmärksamhet från Nova som inte alls är lika intresserad tillbaks, haha. Hon höll på att dra ner henne från soffan för någon dag sedan, Tuva åkte runt i gåstolen och Nova låg i soffan, Tuva fick tag i svansen och drog till. hahahaha. Då blev de fart upp på ryggstödet och lägga sej i stället, stackarn.


Nä, nu ska jag nog byta blöja av doften att döma, sen laga lunch för att sedan köpa nät osv till och åka till huset :)

5 kommentarer:

Mammut sa...

Fin blogg! :) Fina vovvar och bebis! :) Jag är ifrån Jämtland från början, spännande va?!:)
Hoppas att allt är väl med er!?
Kram/Mammut

Mammut sa...

Vi har BF: 4December. :) KOmmer säkert i November, hoppas på det så dem får varsin månad iaf! :) DUdå? Offerdal kommer jag ifrån! :)

Mammut sa...

Just det, blandade ihop det lite! :) Söt liten tjej iaf. :) Ja, den första är född i December 16:e! Och den andra är BF: 4 December! SÅ...Nu var det utklurat! ;p hihi! Trevligt! :)
Hur trivs du med livet som småbarns förälder då? :)

Mammut sa...

Ja, vad häärligt! :) Gumman har kommit in i den här berömda trotsåldern nu, så hon kan ju vara ett monster i bland, men det finns ju värre exemplar! haha! :)Bara att stå ut! :) Kram

Jennie sa...

Hej. Jo visst var de härliga bilderna.
Krokarna har jag faktiskt fått... så jag vet inte vart de kommer ifrån.. tyvärr... Hoppas allt är bra!