onsdag 9 september 2009

Blåsigt värre!

Nu när alla hundarna är rastade och klara för stunden så funderar jag över vad som ska göras nu. Egentligen finns det massor att göra, men de är inte saker jag kan göra när jag är ensam med Tuva, så smidigt är det inte att flytta möbler på egen hand... ;) haha. det får vänta tills på lördag. Hoppas mamma piggnar på sej tills i morogn så ska hon hjälpa mej börja slita badrumstapeterna ur huset. Vill få klart nu..!! Ska även ringa Jula och se vad deras stolpar som dom har till trädgåprdsstängslet kostar, så man är förberedd.

Tuva ålar sig som en tok över golven, nu går det undan kan jag lova..!!

Nä, nu ska jag plocka undan lite innan jag ska koka potatis till lunchen (vi gjorde köttfärslimpa till middag igår, tok gott!! första gången någonsin! Vi får se om Tuva gillar den idag också), tur att man har en snäll dotter som gärna leker med sina leksaker och ålar runt på golven så man kan plocka undan lite utan att hon blir ledsen :)

4 kommentarer:

Jennie sa...

Hej.
Jo det är verkligen härligt att kunna bara gå ut och skörda lite.

Jo visst var den klockren. Visst folk blir man inte klok på. Tänt men ingen hemma liksom. Jag får ju alltid gliringar om att hundarna ser fula ut med skäggen eller att de knappast borde se något för luggen. Ändå är minas luggar väldigt urklippta just för att de ska se (och jag se dem)

Smart drag att berätta att hunden varit ännu smalare.Det är ju som sagt bättre att knipa käft i vissa lägen.

Haha.. jo men de små klarar ju en hel del även om folk inte tror det. De var ju någon som trodde att om man klappade en chiuaua (stavning)på huvudet så trillade ögonen ur. Hur dum är man då liksom?

Eller en gubbe som jag mötte när jag var ute med min hund. Så kutade hans lilla dvärg schnauzer fram till oss. Den var verkligen ouppfostrad. Han ursäktade sig med att små hundar inte går att träna.. Suck liksom...

Förresten va fin din nya banner blev!

Nä nu har jag väl babblat tillräckligt! Ha de bra. Kramar

Jenny sa...

Haha Damn de där jävla plogbilarna hade jag förträngt... Ja men det kanske går bättre i Erikslund/Sundsvall... beror på vart jag bor då snön faller... haha

Jennie sa...

Hahaha... jo men se där, kul man kunde glädja nån ;)själv får jag väl skylla på att de är blandisar eller nått.. om de kan funka..

Varsågod, så lite så...

Kram

Kicki sa...

va kul att hon rör sig mer :)

jag tror Kevin själv vart förvånad igår när han insåg att han kunde ta sig frammåt själv på benen :p