måndag 21 september 2009

Upptagen eftermiddag...

Var till huset och fixade lite idag, mycket hann vi med..!!



Före:
medans jag väntade på Jonas, mamma och Lage gav jag mej på detta trädgårsland som ska bort helt. Jag röck för hand och hade glömt trädgårdhanskarna hemma, så mina händer är fina och sönderskurna nu.


Efter:
Ser kanske inte så mycket ut, men de blev 4 skottkärror! Får ta resten i morgon eller på Onsdag
Trey höll mej sällskap

Före:
Har aldrig klippt buskar förut, men men. Vill att den ska vara fin nästa år så...
Efter:
så man måste ju försöka klippa den rund iaf! jaja...

Ziwan kom med sin Sally på 5 månader. Hon vågade sej inte alls fram till Buddha som blev alldeles uppspelt och skällde på henne (hon fattade inte att han tyckte hon va snygg, haha ;)) men Ziwan höll i Trey medans vi stökade på, så tillslut kom hon fram till han, men lekte mest på avstånd. Så hon var helt slut iaf efter typ 1 timmes skuttande och lekande, Trey hade typ gått några varv på gräsmattan, blir annat när vi hängnat in tomten ;)
Före:
Denna syrén tar i bilen när man åker ut, men vill inte ta bort den då jag älskar doften..!

Efter:
Så vi tunnade ur den istället :)

Före:
Så här såg de ut i ett land vid ena kortsidan av huset. Inte så fint.

Efter:
lite bättre såhär, kommer nog inte ha nåt i det, men får snygga upp till våren, nu är de mer "allt ska bort" som gäller, haha.

Före:
Det fanns 3 såna här stående, jag behåller "krukorna" utifall jag vill göra nåt med dom nästa år, annars kastar jag dom då.

Efter:

Före:
behövdes bara lite trimmning.

Efter


Hundgården har nu påbörjats!! virket tog slut, måste åka och köpa mer, blev lite större än planerat :D

Gardinerna jag satte upp förra helgen i köket, nyköpta och jag har sytt upp dom så dom skulle passa.

Gardinerna jag satte upp förra helgen i köket, nyköpta och jag har sytt upp dom så dom skulle passa.
Nu är jag trött och ska bara tömma i Tuva en flaska välling innan sängen.. :D


2 kommentarer:

Emma sa...

Ni har hunnit med mycket på utsidan nu:)

Meja & mej sa...

Vad fint det blir!! Jisses vikket jobb ni har lagt ner, men visst är det roligt?!

Såg att du klippt ner liljor, de kommer säkerligen upp nästa år igen om du inte ryckt upp lökarna, de skulle kunna överleva ett kärnvapenkrig :-D

Ta hand om dej kusse
kramkram