lördag 19 september 2009

Skogsbus

Har vi just varit på hos Magda. Måste bygga upp muskler på Buddha och Skalman, Buddha inför en utställning då vi ska ge allt vi kan och Skalman för att en whippet är så jävla snygg när dom har rikgit bulliga muskler på låren. (Hans träning har varit liten nu i några månader typ, för han var så mager efter att han var sjuk så jag har sattsat allt på att få upp han i vikt, nu är han rund och fin, kommer bli bra muskler av det ;)) Men eftersom jag är förkyld är det inte så lockande att cykla och dra i sej kall luft, och jag orkar inte gå promenader just nu. Så då åker jag till Magda med mina 4 och så tar hon med sisådär 4-5stycken och så släpper vi dom i skogen, då sköter dom de där själva så som dom far och flänger. Bara tur att ingen skadar sej så som dom håller på!! haha, galningar. Vi var ute i ca 1 timme, sen var dom nöjda. Då hade vi hört en hund skälla i skogen och vi hörde hur det förflyttade sej, så tillslut tyckte vi att de lät tillräckligt nära så då stack vi. Hann bara ner till magda så hörde vi ett skott gå av, så nog fanns de en älg hund ute i skogen alltid! haha. Lyckad jakt för dom tydligen!
Så nu är dom trötta efter att ha jagat varandra i skogen och dessutom letat massa godis, så dom ligger nöjda i korgarna nu.
Det är så härligt att se min underbara Nova i skogen nu. Förut stod hon enbart vid mina fötter, gick om jag gick, aldrig annars. Nu springer hon runt och nosar, jagar lite hundar osv, mycket roligare för henne! Hon springer runt så jag faktiskt får ropa på henne ibland, och ni som vet hur hon varit vet ju att de aldrig hände förut! Så nöjd!!
Och hon har också ökat i vikt så hon är så fin nu lillskiten!
Så här hittade jag Tuva för några dagar sen. Hon lyckades välta badbaljan över sej, och när jag kom var halva hon under den, tog bara några sekunder så hade hela hon försvunnit in uder den, haha, tokunge!!

3 kommentarer:

Hallonmamma sa...

Hahah. Men vad gör hon under tvättkorgen? :D Barn alltså <3

magdalena sa...

Ha ha men fatta vad söt, är ungen under??? ha ha ha! hon gömmer sig

Nypan sa...

Svar; Jaaa jag tänkte ju höra av mig :( Men vi blev så sena, plus att jag stannade till i ramsjö sen blev de lite knas påväg därifrån så jag kände att jag inte kunde, hann eller orkade träffa nån. Kanske ska upp dit igen sen o lämna bilen, då kan jag höra av mig så får jag träffa dig o lilltjejen! :) Det skulle vara superkul. Krams